Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(3)
Muzyka
(2)
Gry i zabawki
(1)
Nuty
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(67)
tylko na miejscu
(50)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(17)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(16)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(9)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(15)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(8)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(41)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(7)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Autor
Szuścik Urszula
(15)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(14)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Cichy Ludwik
(3)
Guz Sabina
(3)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(3)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(2)
Dunin-Wąsowicz Maria ( - 2009)
(2)
Duralska-Macheta Teresa
(2)
Forma Bożena
(2)
Fuks Agata
(2)
Górska Aleksandra (1970- )
(2)
Jaffke Freya ((1937-)
(2)
Lesch Christianne
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Nowacka Dorota (ilustratorka)
(2)
Oklejak Marianna (1981- )
(2)
Parda Piotr (1975- )
(2)
Stanecka Zofia (1972- )
(2)
Stanecka Zofia (1972- ). Basia uczy
(2)
Sułowska-Dmochowska Maria (1926-2010)
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Tokarczyk Mirosław (1934- )
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zgrychowa Irena
(2)
Łubkowska Kazimiera
(2)
Aves Corinne
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta (pedagog)
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Braun Daniela
(1)
Brzozowska Ewa (graficzka)
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Canfield Ken R. (pedagogika)
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chacia Ewelina
(1)
Chauvel Denise i Pascal
(1)
Cieślak Małgorzata (ilustratorka)
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Demel Genowefa (1926-2015)
(1)
Domaniewska Teresa
(1)
Dudziak Krystyna (1951- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Fido-Drużyńska Elżbieta (1937- )
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Francis Jack (muzyka)
(1)
Freitas Irena (ilustratorka)
(1)
Fryci Stanisław (1933- )
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Helwing Daniela (tłumacz)
(1)
Hollender Magdalena
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(1)
Janiak Maria
(1)
Jaszczyk Agnieszka
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(1)
Jegier Anna
(1)
Jovičić Jovanka
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kaniowska-Lewańska Izabela (1908-1994)
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
King Julie Adair
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klima Ewa (pedagogika)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochaniak Beata
(1)
Kozera Piotr (ilustrator)
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kram Jerzy (1916-1995)
(1)
Krassowska Dorota
(1)
Kruk Helena
(1)
Kukuła Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
LaVigne Melissa
(1)
Lewin Sabina
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(1)
Malinowska Dominika (tłumacz)
(1)
Marchewa-Pichlińska Małgorzata
(1)
Merżan Ida (1907-1987)
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Muñoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Panek Edyta (tłumaczka)
(1)
Parada Piotr (ilustrator)
(1)
Paruszewska Jadwiga
(1)
Pawlenko Dmitrij
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Paždjerski Dušan-Vladislav (1967- )
(1)
Pokora Mirosław (1931-2006)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(93)
Język
polski
(94)
nieznany (0)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Przedszkola
(6)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Studenci
(3)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Pedagodzy
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(89)
Nauczanie początkowe
(25)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(22)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(17)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Metody nauczania
(5)
Metoda Montessori
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Bajkoterapia
(3)
Kreatywność
(3)
Przedszkola
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Zabawki
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Język polski
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rytmika
(2)
Rękodzieło
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Adwent
(1)
Barwy
(1)
Basia (postać fikcyjna)
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Geometria
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hortiterapia
(1)
Język angielski
(1)
Karnawał
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konkursy i festiwale
(1)
Korekcja mowy
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Niemowlę
(1)
Odpoczynek
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pisanie
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
Pory roku
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przyroda
(1)
Przysłowia
(1)
Psycholodzy dziecięcy
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Recytacja
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rytmika (przedmiot szkolny)
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Telewizja
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zespół ADHD
(1)
Święta
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Gry edukacyjne
(11)
Poradnik
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Publikacje dla dzieci
(6)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Podręcznik akademicki
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Audiobooki
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Książka-zabawka
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Scenariusz imprez okolicznościowych
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Broszura
(1)
Elementarze polskie
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Układanki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Psychologia
(6)
Matematyka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
95 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka – poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej – noszącej tytuł Konteksty teoretyczne – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy – szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka. Kolejna część – Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony – słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej – wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci. Trzecia część – Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka – obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter. Tom zamyka część – Nauczyciel a edukacja małego dziecka – w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem – jako forma specyficznej aktywności – jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie „nowe kompetencje” i „nowy profesjonalizm”, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku książka oferuje porcję teorii, przypomina, jak ważne dla rozwoju dzieci są zabawy plastyczne, sztuka i zajęcia manualne! Z jej pierwszej części dowiemy się, czym jest kreatywność, czemu służy kształcenie estetyczne, jakie są etapy twórczości plastycznej dzieci, jak można wykorzystać ruch, przestrzeń symbole...Teoretyczna wiedza uporządkowana, teraz czas na praktyczną pomoc... W drugiej części znajdziemy konkretne propozycje zabaw. Z nimi przygotujemy zajęcia w szkole i w przedszkolu oraz zaplanujemy popołudnia i weekendy, które dzieci spędzą w domu... Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
W publikacji znajdują się scenariusze przedstawień przedszkolnych przygotowane z okazji różnych nietypowych świąt. Obok Dnia Kredki, Dnia Czekolady czy Dnia Pluszowego Misia, nauczyciele znajdą tu teksty związane z ważnymi w życiu dziecka uczuciami, relacjami z innymi ludźmi i otaczającym światem, jak również scenariusze przedstawień związanych z tak istotnymi tematami, jak ekologia i patriotyzm. Dla grupy trzy-, czterolatków zaplanowane są inne tematy niż dla pięcio-, sześciolatków. Daje to nauczycielowi możliwość realizowania zupełnie nowych tematów w kolejnym roku przedszkolnym. Nowością w tej publikacji jest rozdział z tekstami wierszy, które w inscenizacjach funkcjonują w podziale na role. [www.dobre-ksiazki.com.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - 79/Kier. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [367].
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 15 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Pedagogika zmiany w edukacji dziecka, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.[www.impulsoficyna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie [321].
W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec „poszukiwania, tworzenia i zmiany” zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Aktywność matematyczno-przyrodnicza - zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji. Trzecia część tomu - Aktywność artystyczna - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym - muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów. Tom zamyka część czwarta - Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka - w której wszyscy autorzy po pierwsze - wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie - przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko-nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 18 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: - kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; - wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; - zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; - twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
Audiobook
CD
W koszyku
Bajki z przysłowiem w środku : historie objaśniajace znaczenia przysłów - Kraków : CEBP, 2021. - 39 stron ; 20 cm + 1 płyta CD : Zapis cyfrowy stereo ; 12 cm.
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Opowiadania rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterowie bajek poznają znaczenie i mądrości płynące z przysłów. Podczas słuchania albumu, dzieci przekonają się, że: determinacja i wytrwałość w dążeniu do celu przynoszą owoce; należy dbać o swój wizerunek i kulturalne zachowanie; już w dzieciństwie warto nabywać potrzebne umiejętności, które mogą się przydać w dorosłym życiu; warto prosić o pomoc, wspólnie rozwiązywać problemy i działać w zgodzie. Bajki zachęcają również do rozwijania postawy wdzięczności oraz wspomagają w procesie kształtowania postawy uczciwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Opracowania zamieszczone w niniejszej publikacji poświęcone są kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziecka – doświadczenia polskie i zagraniczne, prezentuje zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. [www.pedagogiczna.pl, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz : piszę, liczę, poznaję świat. - Bełchatów : P.H.W. Fenix, [2018]. - 32 strony : ilustracje ; 29 cm.
Ta książka przygotuje najmłodszych na spotkanie z podstawową wiedzą z różnych dziedzin, a tym, którzy już wkroczyli w szkolny świat, pozwoli utrwalić zdobyte informacje. To na stronach tego elementarza dzieci poznają alfabet oraz cyfry, nauczą się słów "Mazurka Dąbrowskiego", odkryją różne rejony świata i Polski. Elementarna wiedza opatrzona zabawnymi i barwnymi ilustracjami to idealny pierwszy krok w stronę nauki. [P.H.W. Fenix, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka ta w dużym formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej Przedszkola : wychowanie i edukacja.
Głównym problemem rozważań ujętych w tomie oddawanym do rąk czytelnika jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi w poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Każda forma edukacji ma z założenia służyć rozwojowi, pomagać człowiekowi w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym, w kontekście doświadczeń własnych, doświadczeń pokoleń, ustroju, państwa i systemie oczekiwań społecznych. Jeśli system się nie sprawdza, poddawany jest reformie. Takiej reformy dokonały władze oświatowe kraju ľ czy słusznie? Na jakiej podstawie stwierdzono, że zarówno struktura jak i program nie odpowiadają oczekiwaniom politycznym, kulturowym i cywilizacyjnym? Co tak naprawdę zostało zreformowane? [www.ksiazkiedukacyjne.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Przygoda Bycia Ojcem)
(Audiobook)
Czas trwania: 1 godz. 49 min.
Czy potrafisz być dobrym ojcem? Być tatą, to coś więcej niż naprawić dziecku zepsutą zabawkę, zarobić pieniądze na utrzymanie rodziny i bywać w domu od czasu do czasu. Być tatą to stać się przyjacielem dziecka i jego przewodnikiem. To wprowadzić dziecko w świat niezwykłej przygody i odkryć przed nim tajemnice, których nie zna mama. ZABAWA, NAUKA, ROZWÓJ to książka nie tylko o przedszkolakach, ale przede wszystkim o ich ojcach. Okres przedszkolny to przecież czas, kiedy zarówno maluch jak i jego tata powinni dynamicznie się rozwijać, każdy na swój sposób. [www.audiobook.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej