Form of Work
Książki
(88)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Audiobooki
(3)
Muzyka
(2)
Nuty
(1)
Proza
(1)
Status
available
(67)
only on-site
(49)
unknown
(5)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(17)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(15)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(9)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(16)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(7)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(40)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(7)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Author
Szuścik Urszula
(14)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(13)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Cichy Ludwik
(3)
Guz Sabina
(3)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(3)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Dudzińska Irena (1922-2010)
(2)
Dunin-Wąsowicz Maria ( - 2009)
(2)
Duralska-Macheta Teresa
(2)
Forma Bożena
(2)
Fuks Agata
(2)
Górska Aleksandra (1970- )
(2)
Jaffke Freya ((1937-)
(2)
Lesch Christianne
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Nowacka Dorota (ilustratorka)
(2)
Oklejak Marianna (1981- )
(2)
Parda Piotr (1975- )
(2)
Stanecka Zofia (1972- )
(2)
Stanecka Zofia (1972- ). Basia uczy
(2)
Sułowska-Dmochowska Maria (1926-2010)
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Tokarczyk Mirosław (1934- )
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zgrychowa Irena
(2)
Łubkowska Kazimiera
(2)
Aves Corinne
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Bartnicka-Kierylak Aneta (pedagog)
(1)
Bednarek Tomasz (1969- )
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Canfield Ken R. (pedagogika)
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chacia Ewelina
(1)
Chauvel Denise i Pascal
(1)
Cieślak Małgorzata (ilustrator)
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Demel Genowefa (1926-2015)
(1)
Domaniewska Teresa
(1)
Dudziak Krystyna (1951- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Fido-Drużyńska Elżbieta (1937- )
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Francis Jack (muzyka)
(1)
Fryci Stanisław (1933- )
(1)
Halik Katarzyna
(1)
Helwing Daniela (tłumacz)
(1)
Hollender Magdalena
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(1)
Janiak Maria
(1)
Jaszczyk Agnieszka
(1)
Jegier Anna
(1)
Jovičić Jovanka
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kaniowska-Lewańska Izabela (1908-1994)
(1)
Karbowniczek Jolanta (1964- )
(1)
King Julie Adair
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klima Ewa (pedagogika)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochaniak Beata
(1)
Kozera Piotr (ilustrator)
(1)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(1)
Kram Jerzy (1916-1995)
(1)
Krassowska Dorota
(1)
Kruk Helena
(1)
Kukuła Katarzyna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Kwiatowska Maria (1913-2011)
(1)
Lewin Sabina
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(1)
Malinowska Dominika (tłumacz)
(1)
Marchewa-Pichlińska Małgorzata
(1)
Merżan Ida (1907-1987)
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Muñoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Panek Edyta (tłumaczka)
(1)
Parada Piotr
(1)
Paruszewska Jadwiga
(1)
Pawlenko Dmitrij
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Paždjerski Dušan-Vladislav (1967- )
(1)
Pokora Mirosław (1931-2006)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Ratyńska Hanna ( -2014)
(1)
Rieger Anja (1961- )
(1)
Sawicka Antonina
(1)
Sedlaczek Joanna (1955- )
(1)
Siemek Danuta
(1)
Siwiec Marcin (literartura)
(1)
Year
2020 - 2022
(6)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(1)
Time Period of Creation
2001-
(28)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(90)
Language
Polish
(91)
Audience Group
Rodzice
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Przedszkola
(6)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Studenci
(3)
Dzieci
(2)
Nauczyciele przedszkolni
(2)
Pedagodzy
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(86)
Nauczanie początkowe
(24)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(21)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Metody nauczania
(5)
Metoda Montessori
(4)
Bajkoterapia
(3)
Kreatywność
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Wychowanie
(3)
Zabawki
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Język polski
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Roboty ręczne
(2)
Rytmika
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Adwent
(1)
Barwy
(1)
Basia (postać fikcyjna)
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Geometria
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hortiterapia
(1)
Karnawał
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konkursy i festiwale
(1)
Korekcja mowy
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania poczatkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauka czytania
(1)
Niemowlę
(1)
Odpoczynek
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pisanie
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
Pory roku
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przyroda
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychologowie dziecięcy
(1)
Psychoterapia
(1)
Recytacja
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rytmika (przedmiot szkolny)
(1)
Telewizja
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zespół ADHD
(1)
Święta
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Gry edukacyjne
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Poradnik
(9)
Publikacje dla dzieci
(6)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Podręcznik akademicki
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Audiobooki
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Scenariusz imprez okolicznościowych
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Broszura
(1)
Elementarze polskie
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka zabawka
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik dla szkół zawodowych
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(6)
Matematyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
91 results Filter
Audiobook
CD
In basket
(Przygoda Bycia Ojcem)
(Audiobook)
Czas trwania: 1 godz. 49 min.
Czy potrafisz być dobrym ojcem? Być tatą, to coś więcej niż naprawić dziecku zepsutą zabawkę, zarobić pieniądze na utrzymanie rodziny i bywać w domu od czasu do czasu. Być tatą to stać się przyjacielem dziecka i jego przewodnikiem. To wprowadzić dziecko w świat niezwykłej przygody i odkryć przed nim tajemnice, których nie zna mama. ZABAWA, NAUKA, ROZWÓJ to książka nie tylko o przedszkolakach, ale przede wszystkim o ich ojcach. Okres przedszkolny to przecież czas, kiedy zarówno maluch jak i jego tata powinni dynamicznie się rozwijać, każdy na swój sposób. [www.audiobook.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Book
CD
In basket
W publikacji znajdują się scenariusze przedstawień przedszkolnych przygotowane z okazji różnych nietypowych świąt. Obok Dnia Kredki, Dnia Czekolady czy Dnia Pluszowego Misia, nauczyciele znajdą tu teksty związane z ważnymi w życiu dziecka uczuciami, relacjami z innymi ludźmi i otaczającym światem, jak również scenariusze przedstawień związanych z tak istotnymi tematami, jak ekologia i patriotyzm. Dla grupy trzy-, czterolatków zaplanowane są inne tematy niż dla pięcio-, sześciolatków. Daje to nauczycielowi możliwość realizowania zupełnie nowych tematów w kolejnym roku przedszkolnym. Nowością w tej publikacji jest rozdział z tekstami wierszy, które w inscenizacjach funkcjonują w podziale na role. [www.dobre-ksiazki.com.pl, 2016]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.5 - 79/Kier.
Book
In basket
Nazwy autorów na stronie [367].
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego. [www.azymut.pl, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Book
In basket
Tom 15 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Pedagogika zmiany w edukacji dziecka, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.[www.impulsoficyna.com.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. C-373.2
No cover
Book
In basket
Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. Tom 6, Wybrane obszary aktywności - Wyd. 2. - 319, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Nazwy autorów na stronie [321].
W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec „poszukiwania, tworzenia i zmiany” zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela. W kolejnej części - Aktywność matematyczno-przyrodnicza - zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji. Trzecia część tomu - Aktywność artystyczna - obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym - muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów. Tom zamyka część czwarta - Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka - w której wszyscy autorzy po pierwsze - wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie - przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko-nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo. [www.azymut.pl, 2017]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Book
Audiobook
CD
In basket
Bajki z przysłowiem w środku : historie objaśniajace znaczenia przysłów - Kraków : CEBP, 2021. - 39 stron ; 20 cm + 1 płyta CD : Zapis cyfrowy stereo ; 12 cm.
(Słuchowiska dla Przedszkolaków)
Na okładce: Audiobook z konspektami zajęć.
Słuchowiska kształtują dziecięcą wyobraźnię oraz pozytywnie wpływają na koncentrację. Wymagają od małych słuchaczy skupienia uwagi, przez co doskonalą percepcję słuchową, a także wyciszają i uspokajają. Opowiadania rozwijają również kompetencje emocjonalne, społeczne i kulturowe dzieci, a także wzbogacają ich słownictwo. Słuchając audiobooków i śledząc kolejność następujących po sobie zdarzeń, przedszkolaki wczuwają się w sytuacje bohaterów i ćwiczą empatię. Bohaterowie bajek poznają znaczenie i mądrości płynące z przysłów. Podczas słuchania albumu, dzieci przekonają się, że: determinacja i wytrwałość w dążeniu do celu przynoszą owoce; należy dbać o swój wizerunek i kulturalne zachowanie; już w dzieciństwie warto nabywać potrzebne umiejętności, które mogą się przydać w dorosłym życiu; warto prosić o pomoc, wspólnie rozwiązywać problemy i działać w zgodzie. Bajki zachęcają również do rozwijania postawy wdzięczności oraz wspomagają w procesie kształtowania postawy uczciwości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
There are copies available to loan: sygn. F.3 - 37/P.Dz. (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
There are copies available to loan: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Book
Music
CD
In basket
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.[www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Book
In basket
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Opracowania zamieszczone w niniejszej publikacji poświęcone są kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziecka – doświadczenia polskie i zagraniczne, prezentuje zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową. [www.pedagogiczna.pl, 2020]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Book
In basket
Akcja adaptacja / Agnieszka Stein. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, [2017]. - 216, [5] stron ; 21 cm.
Na okładce podtytuł: nowy etap w życiu dziecka : jak pomóc sobie i dziecku w zaprzyjaźnieniu się z przedszkolem.
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - czy moje dziecko jest już gotowe - co jeśli rodzic ma wątpliwości - jak wybrać przedszkole i co jeśli nie mamy wyboru - jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola - co zrobić, aby ułatwić mu adaptację - co z trudnościami, jeśli się takie pojawią „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny. [www.azymut.pl, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Book
In basket
Elementarz : piszę, liczę, poznaję świat. - Bełchatów : P.H.W. Fenix, [2018]. - 32 strony : ilustracje ; 29 cm.
Ta książka przygotuje najmłodszych na spotkanie z podstawową wiedzą z różnych dziedzin, a tym, którzy już wkroczyli w szkolny świat, pozwoli utrwalić zdobyte informacje. To na stronach tego elementarza dzieci poznają alfabet oraz cyfry, nauczą się słów "Mazurka Dąbrowskiego", odkryją różne rejony świata i Polski. Elementarna wiedza opatrzona zabawnymi i barwnymi ilustracjami to idealny pierwszy krok w stronę nauki. [P.H.W. Fenix, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. M-37 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku - co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Poradnik jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli małych dzieci. Stanowi źródło wiedzy o prawidłowościach spędzania czasu wolnego i znaczeniu tego czasu dla rozwoju dziecka. Zawiera wskazówki, konkretne propozycje i rady dla dorosłych zajmujących się dziećmi. [www.gandalf.com.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-379.8 (1 egz.)
Book
In basket
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka ta w dużym formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.[www.empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Copies are only available in the library: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł.: Bliżej Przedszkola : wychowanie i edukacja.
Głównym problemem rozważań ujętych w tomie oddawanym do rąk czytelnika jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi w poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Każda forma edukacji ma z założenia służyć rozwojowi, pomagać człowiekowi w stawaniu się coraz bardziej samodzielnym i niezależnym, w kontekście doświadczeń własnych, doświadczeń pokoleń, ustroju, państwa i systemie oczekiwań społecznych. Jeśli system się nie sprawdza, poddawany jest reformie. Takiej reformy dokonały władze oświatowe kraju ľ czy słusznie? Na jakiej podstawie stwierdzono, że zarówno struktura jak i program nie odpowiadają oczekiwaniom politycznym, kulturowym i cywilizacyjnym? Co tak naprawdę zostało zreformowane? [www.ksiazkiedukacyjne.pl, 2014]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Book
In basket
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Book
CD
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Audiobook
CD
In basket
Podtytuł wg opakowania.
Czas trwania 9 godzin 26 minut.
Podręcznik niezbędny dla każdego, kto w domu czy w pracy ma do czynienia z małymi dziećmi, poprzedzony przedmową Adele Faber, jedną z autorek bestsellerowego Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, nazwanego przez „The Boston Globe” „biblią wychowania”. Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich. [www.taniaksiazka.pl, 2020]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
All copies are currently on loan: sygn. KM - Psychologia (1 egz.)
Book
In basket
(Samo Sedno)
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora: Beatriz Munio Muñoz.
Beatriz M. Muñoz podpowiada, jak zapoczątkować małą rewolucję w domu i wprowadzić metodę Montessori w życie codzienne krok po kroku. Wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność.[www.empik.com]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
There are copies available to loan: sygn. W-37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-37 (1 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-373.2 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again