Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(250)
Forma i typ
Książki
(244)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(163)
tylko na miejscu
(145)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(77)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(9)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(41)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(33)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(116)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(28)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(7)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(4)
Hogg Tracy (1960-2004)
(4)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(4)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(3)
Andruszko Robert (tłumacz)
(3)
Delaney Tara
(3)
Fuks Agata
(3)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(3)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Trawińska Hanna
(3)
Waliś Robert (1979- )
(3)
Andrzejewska Joanna (tłumaczka)
(2)
Baker Sidney M. (psycholog)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Czerska Aneta
(2)
Czubak Marzena
(2)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(2)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(2)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(2)
Franus Edward (1916-2009)
(2)
Guz Sabina
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(2)
Jaczewski Andrzej (1929-2020)
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Madaras Lynda (1947- )
(2)
Makowska Jolanta (psycholożka)
(2)
Minge Krzysztof (psycholog)
(2)
Minge Natalia (psycholog)
(2)
Murkoff Heidi Eisenberg
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Pluszka Adam (1976- )
(2)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(2)
Siara Olga (tłumaczka)
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Siemek Danuta
(2)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(2)
Silberg Jackie (1934- )
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Strzałkowska Anna (tłumaczka)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Wall William Douglas
(2)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Zdańska-Brincken Maria
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Adamowicz-Klepalska Barbara
(1)
Adamson Eve
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aves Corinne
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babiuch Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barnett Barbara Ann
(1)
Bartosiewicz Alicja
(1)
Bator Maria
(1)
Beaumont Émilie (1948- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Birch Ann
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bohomolec Elżbieta
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta (logopeda)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bouet Marie-Laure
(1)
Brasca Anna
(1)
Braun Daniela
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Brittain W. Lambert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(95)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(18)
1945-1989
(13)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(248)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(246)
nieznany (0!p)
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(47)
Nauczyciele
(22)
Dzieci
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
0-5 lat
(5)
Terapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Rehabilitanci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Wychowanie w rodzinie
(54)
Dzieci
(23)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Wychowanie
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(15)
Dziecko autystyczne
(12)
Metoda Montessori
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Higiena dziecka
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(8)
Higiena
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Czytanie
(7)
Metody nauczania
(7)
Niemowlę
(7)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(7)
Nauczanie
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Osobowość
(5)
Terapia zabawą
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Psychoterapia
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczenie się
(4)
Zdolności
(4)
Autyzm
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Ciąża
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Macierzyństwo
(3)
Masaż niemowląt
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Uczucia
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Arteterapia
(2)
Bajkoterapia
(2)
Bliźnięta
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Etyka
(2)
Jąkanie
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kreatywność
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mózg
(2)
Odżywianie
(2)
Ojcostwo
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Pisanie
(2)
Poród
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka niepełnosprawnego
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Słuch
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zmysły
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Kanada
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(61)
Wydawnictwa popularne
(34)
Opracowanie
(17)
Gry i zabawy
(15)
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Poradnik dla rodziców
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Podręcznik akademicki
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Wiersze
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kasety magnetofonowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Psychologia
(48)
Medycyna i zdrowie
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
250 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych. [Harmonia Universalis, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce Czytelnik znajdzie: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. [www.harmonia.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9, MgW-1721, MgW-28404, MgW-1722 (4 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
o, co spotkało nas w dzieciństwie, a nawet jeszcze wcześniej, bo w życiu płodowym, rzutuje na całą naszą egzystencję. Ile dostaliśmy od rodziców, rodziny, otoczenia, tyle jesteśmy w stanie oddać światu. I choć mawia się, często z przekąsem, że nie ma na tym świecie osoby dorosłej, która nie zostałaby w jakiś sposób "skrzywdzona" w dzieciństwie - co poniekąd jest prawdą, ponieważ rodzice to nie idealni aniołowie, a po prostu ludzie z różnymi ułomnościami i niedostatkami - to jednak pewne problemy i zaniedbania okresu dziecięcego wywoływać mogą naprawdę głębokie, nieodwracalne zmiany w psychice. Włącznie z zaburzeniami osobowości. Ta książka nie jest miła lekturą. Nie ma taka być. Ta książka jest za to mądra i prawdziwa. Autorka poleca ją rodzicom, dorosłym dzieciom i wszystkim tym, których interesuje sposób, w jaki doświadczenia z najwcześniejszych lat życia rzutują na lata kolejne. Oraz tym, którzy chcieliby nauczyć się rozpoznawać niewłaściwe schematy wychowania, by móc zawczasu interweniować i chronić małych ludzi przed ich niszczącymi konsekwencjami. [https://platon.com.pl/pl/jak-wychowac-dziecko-na-zdrowego-psychicznie-doroslego--rozpoznaj-zaburzenia-osobowosci-i-wspieraj-rozwoj-dziecka/produkt-1061053531]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka. [Difin, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju. Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi. [www.ksiegarnia.difin.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Na okładce: Zdrowie, rodzina.
Co każda matka wiedzieć powinna… Jillian Michaels znasz przede wszystkim jako wiodącą specjalistkę w dziedzinie fitnessu oraz uznaną ekspertkę w zakresie żywienia. Być może jednak nie wiesz, że jest również dumną matką dwojga dzieci. Korzystając z najnowszych odkryć w tej dziedzinie, wraz z zespołem wybitnych ekspertów napisała książkę Będę mamą!, która całkowicie odmieni twoje przekonania dotyczące ciąży, abyś mogła podejmować jak najlepsze decyzje dla siebie i swojego maleństwa. Informacje zawarte w tej książce pozwolą ci rozprawić się z zagrożeniami czyhającymi w twoim najbliższym otoczeniu, zrozumieć znaczenie wizyt kontrolnych, badań oraz procedur medycznych zalecanych przez twojego lekarza. Lektura niniejszej książki uzbroi cię również w wiedzę przydatną do łagodzenia wszelkich dolegliwości ciążowych od zgagi i opuchniętych stóp po poważniejsze problemy zdrowotne. Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt rozwoju twojego dziecka, począwszy od dbania o jego IQ i zdolności poznawcze po przyszłą formę fizyczną, a nawet kształtowanie gustów kulinarnych! W książce Będę mamą! znajdziesz też szczegółowy plan posiłków wraz z przepisami na pyszne, odżywcze dania oraz specjalnie opracowany zestaw ćwiczeń na każdy trymestr ciąży, abyś po porodzie odzyskała siły i wypracowała doskonalszą niż kiedykolwiek sylwetkę. [www.larum.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrębniono cztery części poświęcone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinarnej, decydujące o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka. Pierwsza część Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej została poświęcona fundamentom diagnozy interdyscyplinarnej, na którą składa się diagnoza pedagogiczna i psychopedagogiczna oraz medyczna (neurologiczna i psychiatryczna) dziecka. Część druga Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia odnosi się do kierunków diagnozy funkcjonalnej, stanowiącej interdyscyplinarny opis funkcjonowania dziecka, oraz jest diagnozą wyjściową, która daje początek edukacji dla rozwoju. Część trzecia Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych to opis i charakterystyka procesu diagnozy, który powinien zostać przeprowadzony, aby ocenić i poznać dziecko z zaburzeniami rozwojowo­-funkcjonalnymi. Część ostatnia, zatytułowana Wybrane problemy diagnozy logopedycznej, dotyczy rozpoznania logopedycznego, które powinno zostać przeprowadzone w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości rozwojowych mowy. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera opisy i analizę zachowań komunikacyjnych dzieci z autyzmem dziecięcym, ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. [Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przygoda z Kinezjologią ; 1)
Publikacja stanowi zbiór wypowiedzi - scenariuszy zajęć, zabaw i rymowanek, w których ważną rolę odgrywają ćwiczenia dr. Paula Dennisona. Jest rejestrem doświadczeń nauczycieli, trenerów, terapeutów, którzy wspomagają swoją pracę prostymi ćwiczeniami. W książce znalazły się przykłady scenariuszy zajęć z dziećmi w różnym wieku i na różnych etapach edukacyjnych oraz z osobami dorosłymi. Zaprezentowano możliwość wykorzystania Kinezjologii Edukacyjnej zarówno we wspomaganiu naturalnego rozwoju dziecka, jak i stymulowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Można ją z powodzeniem stosować we wszystkich przedziałach wiekowych zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej.[www.edukacyjna.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Centrum Edukacji Dziecięcej)
Pierwotnie wydano pt.: 365 sposobów na nudę : zabawy i zadania wspierające rozwój dziecka.
Zabawy i zadania wspierające rozwój dziecka Obszerny zestaw zabaw, gier i ćwiczeń, przeplatanych pomysłami na prace plastyczne związane z przygotowaniem najważniejszych świąt i uroczystości. A wszystko dopasowane do spontanicznej aktywności dziecka. Z książki można korzystać w domu, w przedszkolu, szkole, w świetlicy, na podwórku, podczas wakacji letnich i zimowych ferii. Ta różnorodność pozwala na korzystanie z książki przez cały rok - kiedy świeci słońce, pada deszcz czy śnieg lub gdy pogoda zmusza nas do pozostania w domu. [www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-793/794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z najistotniejszych naukowo udowodnionych czynników wpływających na przyszłość dziecka pod względem szczęścia, sukcesu akademickiego, umiejętności przywódczych i znaczących relacji jest to, czy przynajmniej jedna osoba dorosła w ich dzieciństwie konsekwentnie była przy nich. Dziś, gdy tak dużą część naszej codzienności zajmują praca i cyfrowe rozrywki, gdy zdarza się, że rodzice mieszkają oddzielnie, czy gdy pojawia się nowy członek rodziny, BYCIE z dzieckiem może wydawać się dużym wyzwaniem. Ale, jak wyjaśniają autorzy, nie zajmuje dużo czasu, energii ani pieniędzy. Zamiast tego pokazywanie się oznacza oferowanie jakości obecności. Łatwo jest to zrobić, gdy zrozumiesz cztery podstawowe elementy zdrowego rozwoju dziecka. Każde dziecko musi poczuć się: - bezpiecznie, - dostrzeżone, - ukojone, - pewnie. Na podstawie najnowszych badań nad funkcjonowaniem mózgu i teorii więzi, autorzy „Potęgi obecności” dzielą się historiami, prostymi strategiami, ilustracjami i wskazówkami, jak skutecznie wprowadzić do rodzinnej codzienności powyższe cztery niezbędne elementy. W taki sposób, by były obecne we wszystkich wychowawczych sytuacjach - kiedy nasze dzieci walczą lub odnoszą sukcesy, kiedy je pocieszamy, dyscyplinujemy lub kłócimy się z nimi, i nawet gdy przepraszamy za czas, kiedy nie możemy z nimi być.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. - Wydanie 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - 90, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Książka powstała w wyniku doświadczeń Autorki, która jest matką chłopca z zespołem Aspergera oraz terapeutą dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jej celem jest pomoc w zrozumieniu specyfiki funkcjonowania dziecka z zespołem Aspergera, a także zaprezentowanie metod pracy i terapii, które można zastosować w szkole. Autorka opisuje symptomy zaburzenia i etapy diagnozy. Omawia najczęstsze problemy, które napotyka w szkole dziecko z zespołem Aspergera. Autorka przedstawia sposób myślenia i funkcjonowania takiego ucznia, aby pomóc nauczycielowi zrozumieć jego świat. Jest to podwójnie trudne, gdyż dziecko rozpoczyna nowy etap w swoim życiu (nowe środowisko, nowe wyzwania, obowiązki), a często też dopiero dowiaduje się o przyczynie swojej inności (w wielu wypadkach dopiero w szkole trudności dziecka są diagnozowane jako zespół Aspergera) i musi nauczyć się z nią żyć. [https://harmonia.edu.pl/pl/product/zrozumiec-swiat-ucznia-z-zespolem-aspergera]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche)
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potrafią utrzymać porządku w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do rozwiązywania konfliktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki „Zdolne, ale rozkojarzone” – poradnika pomagającego rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone pomaga również zrozumieć fizjologię dorastających dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zredefiniować relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość. Zawarte w publikacji definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów nastolatków. [Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-152.92/regał 8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest aktualnym podręcznikiem na temat zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Przedstawia współczesne modele wyjaśniające powstawanie zaburzeń oraz stosowane obecnie kategorie diagnostyczne, dodatkowo ilustrowane opisami przypadków. Książka dzieli sie na dwie części. Pierwsza, rozdziały 1-3, wprowadza czytelnika w dziedzinę psychopatologii rozwojowej, a część druga (rozdziały 4-12) szczegółowo omawia najnowsze badania nad poszczególnymi zaburzeniami oraz metody ich leczenia. [gwp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tom 13 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty oświatowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.Kolejna część została zatytułowana Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej. Zebrane w niej artykuły prezentują propozycje ukierunkowane na zagadnienia (podobnie jak w edukacji dzieci w wieku do 6 lat) związane z koniecznością odejścia od przekazywania wiedzy na rzecz rozumienia procesu nauczania uczenia się jako postrzegania dziecka z naturalną ciekawością świata, aby mogło stawać się silną, znającą siebie jednostką, ale potrafiącą również współpracować z innymi i dla innych. Ważny jest wielostronny rozwój dziecka w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej poprzez odpowiednie wspieranie jego samodzielności, aktywności i kreatywności, a także właściwe zaaranżowanie przestrzeni edukacyjnej. [www.merlin.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej