Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(250)
Forma i typ
Książki
(244)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(164)
tylko na miejscu
(146)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(77)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(9)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(41)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(33)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(116)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(28)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(5)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(7)
Okuniewski Juliusz (tłumacz)
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Filipczuk Halina (1924-2003)
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(4)
Blau Melinda (1943- )
(4)
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(4)
Hogg Tracy (1960-2004)
(4)
Skowrońska Emilia (tłumaczka)
(4)
Ames Louise Bates (1908-1996)
(3)
Andruszko Robert (tłumacz)
(3)
Delaney Tara
(3)
Fuks Agata
(3)
Ilg Frances L. (1902-1981)
(3)
Kozdroń Agnieszka
(3)
Krolczuk-Wyganowska Luiza (tłumaczka)
(3)
Trawińska Hanna
(3)
Waliś Robert (1979- )
(3)
Andrzejewska Joanna (tłumaczka)
(2)
Baker Sidney M. (psycholog)
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Czekański Marek (1948- )
(2)
Czerska Aneta
(2)
Czubak Marzena
(2)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(2)
Ellison Sheila (psycholog dziecięcy)
(2)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(2)
Franus Edward (1916-2009)
(2)
Guz Sabina
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(2)
Jaczewski Andrzej (1929-2020)
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Madaras Lynda (1947- )
(2)
Makowska Jolanta (psycholożka)
(2)
Minge Krzysztof (psycholog)
(2)
Minge Natalia (psycholog)
(2)
Murkoff Heidi Eisenberg
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(2)
Pluszka Adam (1976- )
(2)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(2)
Siara Olga (tłumaczka)
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Siemek Danuta
(2)
Sikorska Iwona (psycholog kliniczny)
(2)
Silberg Jackie (1934- )
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Strzałkowska Anna (tłumaczka)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna (logopeda)
(2)
Wall William Douglas
(2)
Wasilewicz Grażyna (neurologopeda)
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Zawadzka Dorota (1962- )
(2)
Zdańska-Brincken Maria
(2)
Zwoleńska Joanna
(2)
Adamowicz-Klepalska Barbara
(1)
Adamson Eve
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Aves Corinne
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Babiuch Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Bakalarz Dariusz (tłumacz)
(1)
Bala Joanna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barnett Barbara Ann
(1)
Bartosiewicz Alicja
(1)
Bator Maria
(1)
Beaumont Émilie (1948- )
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieroń Jacek (1957- )
(1)
Birch Ann
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bohomolec Elżbieta
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeutka)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta (logopeda)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bouet Marie-Laure
(1)
Brasca Anna
(1)
Braun Daniela
(1)
Braun Eldon M. (1943- )
(1)
Brittain W. Lambert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(95)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(91)
1901-2000
(18)
1945-1989
(13)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(248)
nieznany (p)
(1)
Język
polski
(246)
nieznany (0!p)
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(47)
Nauczyciele
(22)
Dzieci
(8)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
0-5 lat
(5)
Terapeuci
(5)
6-8 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Rehabilitanci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(244)
Wychowanie w rodzinie
(54)
Dzieci
(23)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Wychowanie
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(15)
Dziecko autystyczne
(12)
Metoda Montessori
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Higiena dziecka
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(8)
Higiena
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Czytanie
(7)
Metody nauczania
(7)
Niemowlę
(7)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(7)
Nauczanie
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Osobowość
(5)
Terapia zabawą
(5)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Psychoterapia
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczenie się
(4)
Zdolności
(4)
Autyzm
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Ciąża
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Macierzyństwo
(3)
Masaż niemowląt
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Uczucia
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wymowa
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Arteterapia
(2)
Bajkoterapia
(2)
Bliźnięta
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Etyka
(2)
Jąkanie
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kreatywność
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Mózg
(2)
Odżywianie
(2)
Ojcostwo
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Pisanie
(2)
Poród
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka niepełnosprawnego
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Słuch
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zmysły
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Kanada
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(61)
Wydawnictwa popularne
(34)
Opracowanie
(17)
Gry i zabawy
(15)
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Poradnik dla rodziców
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(4)
Podręcznik akademicki
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Monografia
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Publikacje dla dzieci i młodzieży
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Wiersze
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kasety magnetofonowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rysunek
(1)
Sztuka dla dzieci
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Wykłady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Psychologia
(48)
Medycyna i zdrowie
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Hobby i czas wolny
(2)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
250 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-61 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Zwykle porozumiewamy się za pomocą słów i zdań, czyli komunikacji werbalnej. Bardzo często towarzyszy jej jednak komunikacja niewerbalna, czyli język ciała, gestów i zachowań. Uzupełniają one naszą mowę, wzmacniają przekazywane treści i informują o naszych emocjach. Książka „Mowa ciała” powstała z myślą o dzieciach, dla których to, co niewypowiedziane, nie zawsze jest łatwe i zrozumiałe. Dzięki zdjęciom przedstawiającym najbardziej popularne zachowania publikacja pozwala uczniom ćwiczyć komunikację niewerbalną - tak bardzo przydatną w życiu, zarówno zawodowym, jak i codziennym. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? Jakie działania rodziców są ważne dla rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa? Na te i inne pytania dotyczące czynników rozwoju dziecka znajdzie Czytelnik odpowiedź w prezentowanej monografii. Przedstawiono w niej wyniki badań, poświęconych rozpoznaniu fizycznych i społecznych stymulatorów i stabilizatorów rozwoju małych dzieci, a także badań dotyczących szczególnej roli dorosłego jako mediatora między dzieckiem a jego otoczeniem, zarówno fizycznym, jak i społecznym. Książkę zamykają rekomendacje dla psychologów, pedagogów, lekarzy, nauczycieli i rodziców, wskazówki i rekomendacje dla praktyki oraz dla przyszłych badań. Wydawca przestrzega jednak: książka nie jest popularnym poradnikiem dla rodziców; wymaga od nich pewnej dojrzałości i refleksji. "[...] moja krótka ocena tego przedsięwzięcia: nowatorskie, znakomicie udokumentowane, oddające istotę podejścia badawczego, o które chodzi we współczesnej psychologii rozwojowej: holistyczne (a nie tylko parcjalne), dynamiczne (a nie tylko statyczne), uwzględniające także tzw. diagnozę pozytywną (a nie tylko diagnozę negatywną), w ścisłym związku czynności diagnostycznych z procesem pomagania'. Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus. Autorki książki pracują w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: · depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) · więzi · zachowania · lękowych · obsesyjno-kompulsyjnych · odżywiania · i wielu innych. Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho- i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych. Marta Jerzak – psycholog, psychoterapeuta, trener programu przeciwdziałania agresji, pedagog terapeuta. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży – ADHD, problemów z zachowaniem, specyficznych trudności szkolnych, doradztwem zawodowym itp. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców pomagające radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami dzieci. Od lat pracuje jako psycholog w szkole. Jest współautorką podręcznika na temat zaburzeń zachowania i sposobów postępowania z trudnymi zachowaniami dzieci na terenie szkoły. [dobreksiazki.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W wysoko rozwiniętym współczesnym świecie zaburzenia rozwoju o różnej etiologii dotyczą około 3% populacji dzieci i chociaż w ostatnich latach zaszły ogromne zmiany w poglądach na wrodzone zaburzenia rozwoju, to jednak nadal jest zbyt dużo niewiadomych i kontrowersji, a także zaniedbań w sferze diagnostycznej i terapeutyczno-rehabilitacyjnej. Przede wszystkim nie docenia się dostatecznie potencjału rozwojowego dzieci z zaburzeniem rozwoju: w pierwszych latach życia, szczególnie w pierwszym roku, istnieją największe możliwości przyspieszenia i wyrównania sprawności psychoruchowej dziecka, a w przyszłości – jego rozwoju intelektualnego, toteż Autorzy w każdym rozdziale podkreślają rolę wczesnej rehabilitacji, jak również wczesnej interwencji logopedycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka z rzadkim zaburzeniem rozwoju. Celem książki jest zestawienie i przedstawienie aktualnej wiedzy medycznej, rehabilitacyjnej i logopedycznej, a dokładnie tych jej wątków, które służą wspomaganiu rozwoju dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi; celem pośrednim publikacji jest przekazanie doświadczenia Autorów, nabytego w ciągu wieloletniej pracy z dziećmi z wrodzonymi zaburzeniami. Prezentowane zagadnienia rehabilitacyjno-logopedyczne przedstawiono na podstawie wybranych zespołów genetycznych, uwarunkowanych odmiennymi mechanizmami (zespół Downa, zespół Pradera-Willego, zespół CHARGE, zespół Freemana-Sheldona etc.), oraz złożonych problemów rozwojowych (brak i/lub niedorozwój ciała modzelowatego oraz sekwencja zaburzeń tyłomózgowia Dandy-Walkera). [www.impulsoficyna.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przebudzenie naszego syna : [zwycięstwo miłości nad chorobą] / Barry Neil Kaufman. - 2 wyd./ tł. [z ang.] Anna Strzałkowska. - Warszawa : Fundacja Synapsis 1994. - 180 stron, [8] stron fotografii : fotografie ; 21 cm.
(Inne Niż Inni)
Ta książka to przejmująca opowieść o Raunie, jego rodzicach i siostrach, których niezwykła cierpliwość i miłość przywróciła chłopca do "normalnego świata". Kiedy lekarze, rozpoznawszy autyzm, nie dawali nadziei na wyleczenie, rodzice zdecydowali, że muszą działać sami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
świat idzie szybko do przodu, a na zmiany cywilizacyjne reagują także dzieci. U coraz młodszych chłopców a nawet ośmiolatków a można zaobserwować pierwsze oznaki pokwitania. Na mój znak, gotowi, wzwyż! to pierwszy na polskim rynku poradnik dla młodszych chłopców (od dziesiątego roku życia), który dokładnie opisuje, czym są zmiany, jakim podlegają w tej właśnie chwili, oraz podczas całego procesu dojrzewania. Autorka uspokaja a nie trzeba wpadać w panikę: wszystkie te zmiany, jakie następują, są [WAB, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61/P.Dz. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmiö. Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City Książka budzi ogromną nadzieję ľ dziecko przeżywające trudności może się stać osobą kompetentną i radzącą sobie, rodziny zaś, zbyt często obarczane odpowiedzialnością za trudności dziecka, mogą uzyskać wsparcie w swojej wytrwałej, sumiennej pracy Dr Glenace Edwall, Minnesota Department of Human Services, Saint Paul Poprawione wydanie tego popularnego podręcznika, oparte na najnowszej wiedzy z dziedziny rozwoju dziecka i najlepszych praktykach klinicznych, odnosi się do szerokiego spektrum problemowych zachowań i kłopotów przystosowawczych. Autor opisał wiele praktycznych narzędzi służących do rozwijania samokontroli u dzieci i nastolatków przeżywających trudności, kierowania rozwojem społecznym i emocjonalnym oraz umiejętności szkolnych, a także redukowania stresu w rodzinie. Książka ta, zawierająca ponad 25 kart, które można reprodukować, jest znakomitą pomocą dla terapeutów pracujących z rodzinami w poradniach, szkołach lub placówkach opieki społecznej. Może być także samodzielnie wykorzystywana przez rodziców. [www.wuj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca jest zmienioną wersją rozprawy doktorskiej Anny Granat pod tym samym tytułem. Autorka podjęła ciekawy i ważny poznawczo - z punktu widzenia ontogenezy komunikacji werbalnej - problem opisu interakcji językowych z udziałem dzieci w wieku, który określiła jako przedprzedszkolny (od urodzenia do końca 3 roku życia). W pracy zostały omówione w sposób uporządkowany i przekonujący problemy interakcji dziecko-dorosły oraz stymulujący charakter interakcji na rozwój mowy dziecka. [www.matras.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty pracy Percepcja wzrokowa. Część 2 to ponad 50 zadań przygotowanych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z: niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją, innymi deficytami rozwojowymi. Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie: spostrzegawczości, dostrzegania logicznych związków, posługiwania się kolorami, posługiwania się liczbami, orientacji przestrzennej. Zadania polegają m.in. na: przeliczaniu elementów, kolorowaniu według kodu, łączeniu zbiorów, dopasowywaniu elementów, dorysowywaniu brakujących części rysunków. https://www.harmonia.edu.pl/pl/product/percepcja-wzrokowa-czesc-2?v=2517
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Klubu dla Ciebie nr 1042.
Rozwój małego człowieka to dla rodziców niewyczerpane źródło zachwytu i niepokoju zarazem. Wątpliwości jest wiele: dotyczą rozwoju ruchowego, społecznego i emocjonalnego dziecka, wiążą się z jego lękami i napadami agresji. Książka objaśnia zasady rozwoju na wszystkich jego płaszczyznach i prezentuje mnóstwo praktycznych sposobów na to, by maluch doskonalił swoje umiejętności chwytania, mówienia, ubierania się, panowania nad emocjami. To prawdziwa skarbnica oryginalnych ćwiczeń i pomysłowych zabaw. Wykonaj dla dziecka perkusję z puszek lub stempelki z ziemniaków, zachęć je do zostania Twoim asystentem w kuchni - i patrz, jak z dnia na dzień jest coraz zręczniejsze, bardziej rozmowne oraz radosne! Książka niezbędna w bibliotece każdego dorosłego, który na co dzień ma do czynienia z dziećmi! [www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wiek przedszkolny / Barbara Jugowar. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 1982. - 173 s. ; 20 cm.
(Psychologia Rozwojowa dla Rodziców)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2304/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozwój przez zabawę, to główne przesłanie książki zawierającej praktyczne scenariusze organizowania czasu wolnego dzieciom i młodzieży w sposób bezpieczny i atrakcyjny zarazem. Zabawa wpływa na rozwój inteligencji wielorakich, kształtuje kompetencje społeczne, wzmacnia poczucie własnej wartości, pomaga w zarządzaniu emocjami, wyposażając dziecko w umiejętności niezbędne do tego, by w dorosłym życiu mogło podjąć z sukcesem określone społeczne role. Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, nadając oddziaływaniom pedagogicznym i rodzicielskim głębszy wymiar w aspektach: - kształtowania kompetencji komunikacyjnych, - kształtowania kompetencji społecznych, - budowania poczucia własnej wartości, - rozwijania potencjału jednostek, - umiejętnego zarządzania emocjami. Celem zabaw przedstawionych w książce jest ukształtowanie jednostki stabilnej emocjonalnie, świadomej własnych zasobów, o wysokim poczuciu własnej wartości, otwartej na społeczne życie, z poczuciem współodpowiedzialności za tworzenie społecznej rzeczywistości, która ukierunkowana przez pedagogizację dorosłych świadomie w życiu zarządzać będzie swoim wszechstronnym rozwojem. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocnią obszary związane z: - rozwojem intelektualnym, - rozwojem fizycznym, - rozwojem społecznym, - rozwojem emocjonalnym. [www.merlin.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-796/799 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 796/799 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-796/799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metoda GEP.
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki „Mały człowiek, wielkie potrzeby”. Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo. To książka dla Ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób zbudować bliską więź z dzieckiem konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami uniknąć zaszczepiania dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
U dołu okładce: pomysły i wskazówki ulatwiające nauke oraz zdobywanie samodzielności.
Twoje dziecko zaczyna naukę w szkole i chcesz je zachęcić do zdobywania wiedzy? Szukasz pomysłów, jak wypełnić jego wolny czas i rozwijać jego talenty? Dzięki książce stworzysz dziecku warunki do efektywnej nauki, zorganizujesz zajęcia dodatkowe oraz wybierzesz odpowiednią szkołę. Dowiesz się, jak pomóc mu rozwijać jego pasje oraz jak pozbyć się złych nawyków i pokonać stres. Poznasz propozycje zabaw i ćwiczeń, które ułatwią zdobywanie wiedzy oraz uatrakcyjnią czas wolny. Zapewnij dziecku jak najlepszy start w dorosłe życie! Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? podpowiada, jak sprawić, by nauka stała się wspaniałą zabawą dla was obojga uczy, jak budować samodzielność i odpowiedzialność twojego dziecka podpowiada, o czym należy pamiętać, przygotowując się do rozmowy prezentuje techniki uczenia się, które rozwiną pamięć, udoskonalą umiejętność szybkiego czytania i pomogą osiągnąć lepsze wyniki w szkole wskazuje sposoby, jak uczyć dziecko umiejętności radzenia sobie w sytuacjach społecznych, np. w kontaktach z rówieśnikami, relacjach z rodziną. [www.merlin.pl, 2013]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej