Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(39)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(3)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(18)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(10)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(1)
Autor
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(4)
Dobrakowska Anetta
(3)
Just Monika
(3)
Woźniak Joanna (pedagog)
(3)
Cox David (biznes)
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Sugiero Joanna (tłumaczka)
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Altés Marta (1982- )
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937-)
(1)
Besom Mae
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Braun Daniela
(1)
Bręgiel-Pant Marta (tłumaczka)
(1)
Buzan Barry (1946- )
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Chybicka Aneta
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
DiYanni Robert
(1)
Doroba Anita (tłumaczka)
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gelb Michael J. (1952- )
(1)
Gmitrzak Dagmara
(1)
Goswami Amit (1936- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena (tłumaczka)
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa (tłumaczka)
(1)
Kalicki Artur (lektor)
(1)
Kandzia Joanna
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Kelley David (1951- )
(1)
Kelley Tom (1955- )
(1)
Kmiecik Anna M. (tłumaczka)
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Lerner Betsy
(1)
Minge Krzysztof (psycholog)
(1)
Minge Natalia (psycholog)
(1)
Moderski Jerzy (tłumacz)
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Opala-Wnuk Koryna (teatrolog)
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Proctor Tony
(1)
Raczek Zofia (tłumaczka)
(1)
Reynolds Peter (1961- )
(1)
Rogalski Jerzy (1948- )
(1)
Rossowski Dariusz (tłumacz)
(1)
Rutkowska Anna (filolog)
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stasica Jadwiga
(1)
Stefaniak Monika (tłumaczka)
(1)
Stączek Marek
(1)
Szczepańska Mariola
(1)
Turopolski Witold
(1)
Wasilewska Barbara (inżynieria produkcji)
(1)
Welsyng Cezary (tłumacz)
(1)
Yamada Kobi (literatura dziecięca)
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Ścieńska Katarzyna
(1)
Świstak Aleksandra (pedagogika)
(1)
Świstak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Dzieci
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Rodzice
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Słuchacze kierunków pedagogicznych
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(39)
Kreatywność
(12)
Metody nauczania
(7)
Nauczanie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Samorealizacja
(5)
Twórczość
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Wyobraźnia
(3)
Mnemotechnika
(2)
Uczenie się
(2)
Zarządzanie
(2)
Arteterapia
(1)
Artyści
(1)
Bałagan
(1)
Biznes
(1)
Chłopcy
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Decyzje
(1)
Design thinking
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Etyka społeczna
(1)
Heurystyka
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język francuski
(1)
Leonardo da Vinci (1452-1519)
(1)
Mapa myśli
(1)
Matematyka
(1)
Matki i synowie
(1)
Mechanika kwantowa
(1)
Metody nauczania początkowego
(1)
Metody wychowania przedszkolnego
(1)
Mindfulness
(1)
Mądrość
(1)
Nauczanie języków
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Organizacje
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca ręczna
(1)
Praca umysłowa
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia twórczości
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rysowanie
(1)
Ryż
(1)
Samopoznanie
(1)
Samowychowanie
(1)
Sukces
(1)
Sztuka dziecka
(1)
TRIZ
(1)
Teoria sztuki
(1)
Teoria wychowania
(1)
Trening koncentracji
(1)
Trening umysłu
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Wynalazki
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Temat: czas
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Biografia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Sztuka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(6)
Rozwój osobisty
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(To, Co Robisz ma Znaczenie)
Prosta i mistrzowsko zilustrowana opowieść o wierze we własne siły. Książka dla każdego, bez względu na wiek. Dla wszystkich tych, którzy kiedykolwiek mieli (albo będą mieli) pomysł. Książka opowiada o dziecku, które pomaga błyskotliwemu pomysłowi stać się częścią świata. Gdy chłopiec z wytrwałością pielęgnuje swój pomysł, a jego wiara we własne siły rośnie, rośnie też sam pomysł. Aż pewnego dnia zaczyna dziać się coś niezwykłego…[levyz.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uczyć się szybciej i skuteczniej / Natalia Minge, Krzysztof Minge. - Wydanie 2. - Warszawa : Edgard, 2017. - 231 stron ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Wydanie 1. pt.: Techniki samorozwoju, czyli Jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej. Na okładce: Techniki, wskazówki, ćwiczenia!.
Wykorzystaj niezwykłe możliwości swojego mózgu! Czy wiesz, że wyniki nauki i pracy tylko w pewnym stopniu zależą od inteligencji? Osoba, która posiada ogromne zdolności, ale nie wie, jak z nich korzystać, będzie uzyskiwała znacznie gorsze rezultaty niż ktoś przeciętny. Dzięki książce opracowanej przez doświadczonych psychologów dowiesz się, w jaki sposób lepiej koncentrować się na zadaniu i dzięki temu oszczędzić czas. Poznasz metody szybkiego czytania ze zrozumieniem, m. in. Skanowanie slalomowe lub po przekątnej. Odkryjesz 16 skutecznych technik uczenia się, przydatnych w życiu codziennym, np. metodę haków, rymowanki liczbowe, rzymski pokój czy skojarzenia przydatne w nauce języków obcych. Dowiesz się, jak tworzyć efektywne mapy myśli, oraz poznasz techniki wspierające kreatywność, szczególnie użyteczne, gdy poszukujesz twórczych rozwiązań problemów. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcza odwaga : otwórz się na design thinking / Tom Kelley, David Kelley ; przekład Anita Doroba. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 284 strony, VIII stron tablic : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Zarządzanie)
Sądzisz, że nie jesteś kreatywny? Nic bardziej mylnego! Przeczytaj tę książkę i zobacz, jak uwolnić, pielęgnować i umacniać wrodzoną kreatywność drzemiącą w każdym z nas. Innowacja i kreatywność to obecnie powszechnie uznawane siły napędowe sukcesu w biznesie. To także najwyżej cenione cechy współczesnych przywódców. Ludzie posiadający twórczą odwagę dokonują lepszych wyborów, łatwiej zmieniają kierunek i lepiej potrafią znajdować rozwiązania problemów, które wydają się nierozwiązywalne. Dostrzegają nowe możliwości i potrafią współpracować z innymi, by poprawić sytuację, w której się znaleźli, a do wyzwań podchodzą z nowo odkrytą odwagą. David i Tom Kelleyowie, twórcy IDEO i d.school, prekursorzy Design Thinking, udowadniają, że wszyscy mamy do zaoferowania nowatorskie pomysły i spostrzeżenia. Przekonują, że kreatywność to stan umysłu, sposób myślenia i proaktywne podejście do znajdowania nowych rozwiązań. Nie wszyscy możemy być artystami, ale każdy może być bardziej twórczym prawnikiem, lekarzem, menedżerem lub sprzedawcą. Opierając się historiach, metodach i praktykach, które zaczerpnęli ze swojej kilkudziesięcioletniej współpracy z innowacyjnymi ludźmi z całego świata, bracia Kelleyowie stworzyli metodę twórczego myślenia, która pozwoli ci wyjść poza schematy, uporządkować proces twórczy i przejść do działania. Bo kreatywność i zdolność do innowacji są niczym mięśnie – im bardziej z nich korzystamy, tym silniejsze się stają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Kolejna publikacja z serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (teaching for wisdom), stanowi syntetyczne i zarazem nowe ujęcie kategorii mądrości dziecka. Oparta została na wynikach badań własnych autorki przeprowadzonych wśród starszych dzieci przedszkolnych. Czytelnik znajdzie tu przegląd zagadnień teoretycznych związanych z pojmowaniem kategorii mądrości - autorka ilustruje wielość znaczeń przypisywanych temu pojęciu, a także liczne uwarunkowania procesu dochodzenia do mądrości. Zagadnieniom teoretycznym towarzyszy część prezentująca wyniki własnych nowatorskich badań autorki opartych na samodzielnie skonstruowanych narzędziach badawczych. [virtualo.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz. - 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się kreatywności i innowacyjności. A nawet więcej: bez tego nie osiąga się dzisiaj sukcesów w biznesie. Pojawia się jednak pytanie, jak kreatywność uwolnić i rozwinąć. Książka powstała dzięki rozmowom z 26 wybitnymi przedstawicielami sztuki i nauki. Jej lektura pomoże uwolnić kreatywność w pracy zawodowej i życiu osobistym. Potencjał kreatywności drzemie bowiem w każdym z nas, a dzięki poznaniu tajemnic warsztatu artystów i twórców, inspiracji ich sugestiami, wsłuchaniu się w ich zalecenia i przestrogi możliwe będzie przełamanie bariery obaw, wahań i niepewności.[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 3 przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji. Zaprezentowano w niej przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 3 szkoły podstawowej pobudzających i rozwijających twórczość w różnych formach aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klasy 3 wymagają umiejętności czytania ze zrozumieniem, współdziałania w zespołach podczas rozwiązywania problemów o charakterze otwartym, poszukiwania i prezentowania oryginalnych pomysłów, a także dokonywania oceny oryginalności i przydatności wytworów przez argumentowanie ich niepowtarzalności. Ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach – na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów – na niższych lub wyższych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów. Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystarczy spojrzeć na przykłady zapisków genialnych twórców, takich jak Edison, Leonardo da Vinci czy Beethoven, by zrozumieć, jak daleko odbiegają od martwego schematu „linijka pod linijką”. Przedstawiona tu koncepcja jest rewolucją w pracy umysłowej! Okazuje się bowiem, że sposób, w jaki zapisujemy myśli, albo ogranicza, albo pobudza naszą kreatywność oraz sprawność pamięci. Mapy twoich myśli należą do najważniejszych książek napisanych na przełomie wieków dla osób, które pragną w pełni wykorzystać potencjał swojego umysłu. Ten wyjątkowy podręcznik wyjaśnia fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych w mózgu oraz ukazuje, jak uwolnić niewykorzystaną potęgę myślenia i nią pokierować. Pozwala na to mindmapping, tj. szczególny rodzaj notowania, który pobudza procesy myślowe. Dzięki użyciu słów kluczowych, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi jak w wypadku tradycyjnego notowania linearnego. W rezultacie zwielokrotniamy efektywność pracy mózgu. Ponadto promienista struktura map myśli, odzwierciedlająca naturalną architekturę mózgu, pozwala na błyskawiczną analizę i syntezę informacji, a także ogromnie skraca tempo notowania oraz przeglądania notatek w poszukiwaniu istotnych danych. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.95 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boratyńska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych. [platon.com.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznajcie chłopca, który nie może przestać tworzyć, bo jest artystą i wszędzie widzi sztukę. Kocha kolory, kształty, faktury i wszystko go inspiruje: skarpety, meble, zawartość lodówki. Nawet kot otrzymuje dzięki niemu nowy wizerunek. Jest tylko jeden problem: mama nie podziela entuzjazmu synka do sztuki. Wydaje się wręcz, że wcale go nie rozumie. Chłopiec ma jednak plan, jak wywołać uśmiech na twarzy zmęczonej mamy: stworzy swoje najlepsze dzieło i to na bardzo wielką skalę... Zwariowana, bajecznie śmieszna książka Marty Altés, która pokazuje, że sztuka jest wszędzie! [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Prezentowana część 1: - przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; - ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki kreatywności; - zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami, którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu. Oprócz funkcji wspierającej w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Poradnik zainteresuje studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Prezentowana część 1: - przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji; - ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki kreatywności; - zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami, którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu. Oprócz funkcji wspierającej w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości. Poradnik zainteresuje studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych. [Difin, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiń swoją wyobraźnię / Temple Grandin oraz Betsy Lerner ; przełożył Witold Turopolski. - Kraków : Insignis Media, 2018. - 245, [1] strona : ilustracje, fotografie, portrety ; 21 cm.
Na okładce: W środku 25 projektów do wykonania przez dzieci.
Światowej sławy rzeczniczka osób z autyzmem, naukowczyni i wynalazczyni Temple Grandin napisała książkę pełną osobistych historii, wynalazków i faktów, która rozpali umysły i uskrzydli młodych wynalazców. Czy zastanawialiście się kiedyś, co sprawia, że latawiec lata, a łódka pływa? Dlaczego płatki śniegu są symetryczne, a piłeczki do golfa mają malutkie dołeczki? Czy próbowaliście kiedyś skonstruować kalejdoskop albo szczudła? W książce "Rozwiń swoją wyobraźnię" Temple Grandin opisuje koncepcje kryjące się za tymi i innymi pytaniami. Zagłębia się w naukę leżącą u podstaw wynalazków, opisuje, jak różni ludzie tworzyli i poprawiali pomysły, w miarę jak się rozwijały, oraz jak młodzi wynalazcy mogą majsterkować, eksperymentować i wprowadzać innowacje. A wszystko to okrasza zabawnymi historyjkami o tym, jak sama w dzieciństwie majsterkowała, konstruowała i tworzyła wynalazki. "Rozwiń swoją wyobraźnię" to więcej niż poradnik, jak budować różne rzeczy. Temple Grandin pokazuje różne sposoby patrzenia na świat. Wzywa nie tylko do działania, ale też do rozwijania wyobraźni. Pokazuje czytelnikom, że nie ma jednego sposobu podejścia do problemu, ale zawsze kluczem jest otwarty i dociekliwy umysł. [www.empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet stał się krwiobiegiem świata, coraz więcej przedsiębiorstw wymienia za jego pomocą informacje, przyjmuje zamówienia, steruje produkcją, logistyką i dystrybucją. Rośnie także liczba usług, które są wykonywane za pomocą Internetu: ludzie pracują razem, nie mając bezpośredniego kontaktu, a jedynie wymieniając między sobą informacje i wyniki pracy, dokonuje się płatności i operacji finansowych. Sieć pomaga rozszerzać horyzonty, dostarcza informacji przydatnych w badaniach naukowych, w szkole, jak również zwykłych ciekawostek, które interesują wielu ludzi. Stwarza swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, odgrywając znaczną rolę w edukacji, szczególnie ustawicznej, gdzie rola sieci będzie rosła. Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych oraz analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak również bibliografia i aneksy. Przedmiotem badań był związek między zastosowaniem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły. Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych. Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie dotyczące możliwości technik multimedialnych w kontekście kształtowania wartości dydaktycznych i wychowawczych w edukacji matematycznej. Książka jest adresowana do słuchaczy kierunków pedagogicznych i nauczycielskich szkół wyższych oraz nauczycieli – praktyków. W publikacji omówione są m.in. takie tematy, jak: – zastosowanie technik multimedialnych w edukacji matematycznej, – kształtowanie postaw twórczych na lekcjach matematyki, – możliwości i zagrożenia cyberprzestrzeni. Poruszone zagadnienia w sposób jasny i klarowny ilustrują sens wykorzystywania mediów cyfrowych w procesie kształcenia młodzieży, skorelowanego z ideą szkoły platońskiej. Szkoła musi uczyć prawdy, wychowywać dla dobra i kształtować do tworzenia piękna. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna. Książka ta w dużym formacie A4 jest zaproszeniem do zabawy dla dzieci oraz rodziców. Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w niej ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F1.Cz- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku książka oferuje porcję teorii, przypomina, jak ważne dla rozwoju dzieci są zabawy plastyczne, sztuka i zajęcia manualne! Z jej pierwszej części dowiemy się, czym jest kreatywność, czemu służy kształcenie estetyczne, jakie są etapy twórczości plastycznej dzieci, jak można wykorzystać ruch, przestrzeń symbole...Teoretyczna wiedza uporządkowana, teraz czas na praktyczną pomoc... W drugiej części znajdziemy konkretne propozycje zabaw. Z nimi przygotujemy zajęcia w szkole i w przedszkolu oraz zaplanujemy popołudnia i weekendy, które dzieci spędzą w domu... Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (2 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leonardo da Vinci odkodowany / Michael J. Gelb ; przekład Jerzy Moderski. - Poznań : Rebis, 2005. - 243 strony : ilustracje ; 21 cm.
Ciekawość życia, doświadczalne sprawdzanie wiedzy, wyostrzanie zmysłów, gotowość do akceptacji wieloznaczności, równowaga między nauką a sztuką, kształtowanie kondycji i myślenie systemowe - to siedem elementów geniuszu, które może posiąść każdy z nas. W bestsellerowym Myśleć jak Leonardo Da Vinci Michael J. Gelb przekonywał, że wcielanie w życie owych zasad rozwija nasze uśpione zdolności twórcze i wyzwala niespotykany potencjał intelektualny. Teraz autor pokazuje, jak te same fundamenty geniuszu zaprząc do żmudnego procesu rozwoju duchowego. Dzięki tej książce i geniuszowi Leonarda wszyscy mogą już jutro przeżyć swój duchowy renesans.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Prezentowane teksty kierują uwagę Czytelnika na praktyczne wykorzystanie teorii w praktyce nauczycielskiej. Jest to umiejętność ważna w pracy pedagogicznej, ponieważ pozwala na potwierdzenie przydatności teorii, jej żywotności oraz twórczego podejścia nauczyciela. Praca składa się z trzech części. Część pierwsza jest zatytułowana Potrzeby a możliwości małego dziecka, na którą składa się 10 tekstów. W opracowaniu Bożeny Muchackiej, omówiono zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji, którzy podejmują temat wychowania uczestniczącego, sytuują na pierwszym planie zagadnienie dobra wspólnego oraz rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Z kolei Gabriela Kapica, Zuzanna Zbróg, Ewa Jędrzejowska i Gabriela Kryk omówiły zagadnienie rozwoju, kształtowania i kształcenia umiejętności czytania i pisania dzieci. Zagadnienie percepcji, recepcji, rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w kontekście komunikacji przedstawiły Beata Bugajska-Jaszczołt i Monika Czajkowska. Na zagadnienie rozwoju dojrzałości zdrowotnej dziecka do samodzielnej pracy w szkole zwróciły uwagę i zanalizowały Gabriela Piechaczek-Ogierman i Teresa Parczewska. W części drugiej tomu pt. Kreatywność – wspieranie rozwoju – praktyka edukacyjna podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Zagadnienia z zakresu twórczości plastycznej dziecka omówiły Urszula Szuścik, Monika Wiśniewski-Kin, Małgorzata Stokłosa i Jolanta Gisman-Stoch. Rozwój potrzeb estetyczno-muzycznych przedstawiła w tekście Lidia Kataryńczuk-Mania. Inne rodzaje potrzeb i przeżyć, które wiążą się z pełnym, czyli wszechstronnym rozwojem dziecka opisały Aniela Różańska – obcowanie z przyrodą i Małgorzata Drost-Rudnicka – edukację techniczną. Część trzecia tomu pt. Wychowanie i kształcenie dziecka niepełnosprawnego prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim. Edukację dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu omówiły Alicja Hruzd i Anna Borzęcka, a edukację na etapie wczesnoszkolnym Danuta Al-Khamisy, Zenon Gajdzica i Izabela Bieńkowska. Potrzeby dziecka nie zmieniają się, natomiast zmieniają się możliwości i środki oddziaływania nauczyciela na dziecko w wyniku rozwoju nowych technologii, wiedzy oraz ich praktycznego zastosowania. Redaktorzy Tomu składają podziękowania Panu Prof. zw. dr hab. Bogusławowi Śliwerskiemu za wnikliwą i życzliwą recenzję. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej