Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(45)
Forma i typ
Książki
(42)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Proza
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(10)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(2)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(3)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(2)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(3)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(6)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(13)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(6)
Autor
Centner-Guz Małgorzata
(2)
Chrzanowska Danuta (?-1994)
(2)
Helwing Daniela (tłumacz)
(2)
Höfler Stefanie (1978- )
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Malinowska Dominika (tłumacz)
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(2)
Pawluczuk-Solorz Monika
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Weikert Claudia (1969- )
(2)
Łakomik Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Albretson-Wren Robin
(1)
Aznárez Nitdia (nauczycielka)
(1)
Binder Anna (tłumaczka)
(1)
Binder Marek
(1)
Broda Martyna
(1)
Bryła Maria
(1)
Canfield Ken R. (pedagogika)
(1)
Chace Tara
(1)
Chacia Ewelina
(1)
DuPaul George J
(1)
Faber Joanna
(1)
Forssén Ehrlin Carl-Johan (1978- )
(1)
Francis Jack (muzyka)
(1)
Freitas Irena (ilustratorka)
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Fuks Agata
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(1)
Hyla Karolina
(1)
Jegier Anna
(1)
Jovičić Jovanka
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kern Lee
(1)
Kielan Paulina (tłumaczka)
(1)
King Julie Adair
(1)
Kołakowski Artur
(1)
LaVigne Melissa
(1)
Lampart-Busse Marzena (logopeda)
(1)
Liput Przemysław (1985- )
(1)
Marchewa-Pichlińska Małgorzata
(1)
Matz Agnieszka (ilustratorka)
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Munio Muñoz Beatriz (nauczycielka)
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Muñoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Pawlenko Dmitrij
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Pałasz Elżbieta (1964- )
(1)
Paždjerski Dušan-Vladislav (1967- )
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Roman Carole P
(1)
Rosiak Anna (tłumaczka)
(1)
Siemek Danuta
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skawran Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Sobalska Marta
(1)
Sobkowiak Monika
(1)
Spenceley Annabel
(1)
Stankiewicz-Gawrysiak Barbara
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Sugiero Joanna (tłumaczka)
(1)
Sułowska-Dmochowska Maria (1926-2010)
(1)
Szafrańska Anna (1990- )
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szwedes Piotr (1968- )
(1)
Vintrafors Katarina (1978- )
(1)
Widzowska-Pasiak Agata (pisarka)
(1)
Wieleba Justyna
(1)
Wiącek Renata
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wołowski Krzysztof W
(1)
Wrońska Irmina
(1)
Zawadzka Ewa (psychologia)
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
nieznany (0)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(15)
0-5 lat
(9)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(4)
Wychowawcy małych dzieci
(4)
Logopedzi
(2)
Przedszkola
(2)
Studenci
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania przedszkolnego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(43)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Bajkoterapia
(3)
Metoda Montessori
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niemowlę
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Medytacja
(2)
Mindfulness
(2)
Przedszkolaki
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Zdolności
(2)
Zespół ADHD
(2)
Agresywność
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Ból
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chłopcy
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zaniedbane
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gniew
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Jesień
(1)
Język polski
(1)
Korekcja mowy
(1)
Koszmary senne
(1)
Las
(1)
Lęk
(1)
Metafora
(1)
Motoryka mała
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mądrość
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Odpoczynek
(1)
Odżywianie
(1)
Ojcostwo
(1)
Ontogeneza
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkole
(1)
Przeprowadzka
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Regulacja emocji
(1)
Robótki ręczne
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Różnorodność
(1)
Sen
(1)
Strach
(1)
Szacunek
(1)
Słuch
(1)
Telewizja
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tęsknota
(1)
Układ hormonalny
(1)
Układ krążenia
(1)
Układ moczowo-płciowy
(1)
Układ nerwowy
(1)
Układ oddechowy
(1)
Układ odpornościowy
(1)
Układ pokarmowy
(1)
Usypianie dzieci
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wiedza
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie
(1)
Wycieczki
(1)
Zabawki
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zmysły
(1)
Życie codzienne
(1)
Życzliwość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Opowiadania i nowele
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Broszura
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Audiobooki
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry i zabawy
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele terapeutyczne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rymowanki
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Mała Psychologia : edukacja, wsparcie, zabawa)
Na okładce: Adaptacja i zaufanie, nowe wyzwania, rozwój społeczny.
"Twoje dziecko - szczęśliwe w przedszkolu” to pomoc dla rodziców przygotowujących dziecko do przedszkola. Poradnik rozwiewa wiele obaw dotyczących procesu socjalizacji. Świetne przykłady pokazują jak stawiać granice, czego wymagać i jak wzmacniać swoje dziecko, by miało szacunek wobec siebie i innych, czuło się bezpieczne i pewne siebie, a także potrafiło współdziałać i zdobywać wiernych przyjaciół. [Beauty In, 2012].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-23370 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-22391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy tekstów zamieszczonych w książce włączyli się w dyskusję pedagogów nad potrzebą zmian w kreowaniu wizerunków rozwoju i edukacji dziecka. Podjęte przez nich zagadnienia koncentrowały się wokół problematyki opieki, edukacji i funkcjonowania emocjonalno-społecznego dziecka w rzeczywistości społeczno-kulturowej, jak również osoby nauczyciela i jego rolo w rozwoju dziecka. Na publikację składają się zarówno opracowania teoretyczne, jak i teksty odnoszące się do praktyki edukacyjnej. Adresatami książki mogą być nauczyciele wczesnej edukacji, wychowawcy, rodzice, pedagodzy i psychologowie kształcący i doskonalący przyszłych pracowników oświaty i wychowania, a także studenci kierunków pedagogicznych i słuchacze instytucji przygotowujących opiekunów małego dziecka. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-1579, W-37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Objawy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD) często pojawiają się już we wczesnym wieku. Od kilkudziesięciu lat naukowcy, psychologowie i pedagodzy poświęcają wiele czasu i starań, aby zrozumieć i leczyć ADHD, lecz dopiero od niedawna starania te zaczęły koncentrować się silniej na specyficznych potrzebach nadpobudliwych lub nieuważnych dzieci w wieku przedszkolnym. Niniejsza książka jest pierwszą, która opisuje potwierdzoną empirycznie wczesną interwencję dla dzieci w wieku od 2 do 5 lat mających ADHD bądź zagrożonych ADHD. George DuPaul i Lee Kern, psycholog szkolny i pedagog specjalny, przedstawiają trójpoziomowy model profilaktyki i interwencji, który można wdrożyć w środowisku domowym lub przedszkolnym. Na ten obiecujący model składają się strategie interwencji uniwersalnej, nauka w małych grupach oraz oparte na ocenie interwencje behawioralne. Autorzy zilustrowali wyzwania związane z wdrażaniem barwnymi opisami przypadków zaczerpniętymi z własnego doświadczenia klinicznego. Małe dzieci z ADHD to wszechstronny i bardzo na czasie program, który stanowi kamień milowy w dziedzinie leczenia ADHD. [www.merlin.pl, 2014]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Start edukacyjny to początek poznawania siebie i świata, warunkujący jakość życia indywidualnego i wspólnotowego. Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły. Prezentowany tom obejmuje dwa główne zakresy tematyczne, ujęte w czterech częściach i odnoszące się po pierwsze – do przedszkola jako instytucji, w tym m.in. jej organizacji, warunków i kadry, a po drugie – do kompetencji związanych z jakościowym wymiarem przedszkolnej edukacji, w tym kompetencji nauczycieli-wychowawców oraz kompetencji dzieci. Część pierwsza nosi tytuł Przedszkole i nauczyciel-wychowawca w sytua­cji zmiany. Rola nauczyciela – w opozycji do ról formalnych, związanych z reprezentowaniem określonej instytucji czy byciem funkcjonariuszem, ekspertem, specjalistą – oznacza koncentrację na wypełnianej przez niego misji. Przede wszystkim zwraca się uwagę na wybierane przez niego określone wartości, ma on być inspiratorem wspomagającym rozwój dziec­ka. Zmiany społeczne i kulturowe przyczyniają się do coraz to nowych oczekiwań stawianych przed pedagogami. Nauczycielom wychowania przedszkolnego dane zostało niedawno nowe zadanie w postaci przeprowadzenia diagnozy gotowości do podjęcia nauki w szkole w okresie poprzedzającym rok szkolny, w którym możliwe będzie rozpoczęcie przez dziecko nauki w niższych klasach szkoły podstawowej. Kolejna część została zatytułowana Metody i formy pracy w przedszkolu – nowe możliwości edukacyjne tradycyjnych rozwiązań. Jak wiemy, w XXI wieku, w czasie, kiedy w wąskich dziedzinach naukowych badacze wiedzą coraz więcej o otaczającym nas świecie, konieczne jest odejście od rozumienia edukacji jako procesu przekazywania wiedzy na rzecz postrzegania dziecka z jego naturalną potrzebą indywidualnego rozwoju, ciekawością świata, aby mogło się ono stawać wyjątkową, silną jednostką, znającą siebie i potrafiącą działać w zespole. Nauczyciel pracujący w przedszkolu – oprócz licznych kompetencji – powinien mieć odpowiedni zasób wiedzy metodycznej. Sztuka i twórczość w życiu małego dziecka to tytuł kolejnej części tomu. Sztuka w edukacji ujmowana jest nie tylko jako „[…] zwierciadło życia, lecz również jako instrument kształcenia człowieka, jako podręcznik ży- cia”, sztuka […] wzbogaca wizje i sposoby życia, wiedzę człowieka o sobie samym (samowiedzę), a dzięki doświadczeniu łączącemu doznania (przeżycia) i działania estetyczne (artystyczne) kształtuje nasze własne człowieczeństwo. Kontakt ze sztuką jest ważnym elementem ludzkiej egzystencji. Przez sztukę i w sztuce ludzie tworzą swój własny świat kształtów i barw, dźwięków i słów, zdarzeń i problemów, przeżyć i wzruszeń, doznań osobistych i wspólnych. W sztuce realizuje się samodzielność ludzkiego istnienia. Człowiek […] zdolny jest kształtować swoje własne życie, budować siebie samego, a w tym procesie autokreacji pomocą może okazać się sztuka, wyraz i obraz człowieczeństwa. Seria ośmiu tomów. Edukacja małego dziecka! [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, 2009. - 153, [3] strony, [8] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 20 cm.
Książka ta jest jednym z najlepszych opracowań tematu kształtowania umiejętności technologicznych dzieci w wieku przedszkolnym. Nie powstała bowiem przy biurku czy komputerze, jako jedna z wielu prac analitycznych, ale jest owocem długoletniej pracy z dziećmi, analizy ich umiejętności manualnych i intelektualnych, pracy badawczej oraz obserwacji ich umiejętności i zachowań. W książce teoria, zawarta w literaturze przedmiotu spotyka się z praktyką, dlatego książka staje się użyteczna w każdym przedszkolu i w klasach nauczania początkowego, nie tylko dlatego, że pozwala zobaczyć etapy doskonalenia i sprawności manualnych dzieci, ale też pozwala zweryfikować swoje spostrzeżenia, doświadczenia i wnioski i spojrzeć na nie z innej perspektywy, przez pryzmat niniejszych spostrzeżeń nie tylko po to, by się z nimi zgodzić lub nie, ale by sprowokować do myślenia i wypracowywania jak najlepszych metod pracy w dziećmi w przedszkolu. [Petrus, 2009]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. - Warszawa : Edgard, 2019. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Wiek przedszkolny to najlepszy czas na to, by wspierać wszechstronny rozwój dziecka. A zabawa to naturalna forma działania, dzięki której przedszkolaki uczą się, poznają świat, radzą sobie z trudnościami i odkrywają swoje zainteresowania – przekonuje Monika Sobkowiak – autorka bloga Pani Monia, inspirującego nauczycieli w ich codziennej pracy. Autorka tej książki prezentuje zabawy i aktywności, które pozwolą wszechstronnie i harmonijnie wspierać przedszkolaki we wszystkich obszarach rozwoju: poznawczym, społeczno-emocjonalnym i psychomotorycznym. Zachęca do kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości, takich jak: umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, znajomość podstaw programowania, zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób czy inteligencja emocjonalna. Pokazuje również, jak ogromne znaczenie dla kształtowania pewności siebie i poczucia sprawczości ma rozwój pasji i próbowanie swoich sił w różnorodnych działaniach, np. komponowaniu własnych piosenek, programowaniu czy układaniu tanecznej choreografii. [www.empik.com, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-23292, MgW-961 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 18 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: - kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; - wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; - zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; - twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-23048 (1 egz.)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś kimś wyjątkowym : relaksacje dla dzieci / Martyna Broda ; ilustracje: Karolina Hyla. - Warszawa : Mamania, copyright 2020. - 42, [2] strony : ilustracje ; 26x26 cm.
Jak pomóc dzieciom wyciszyć się wieczorem, przed snem lub w ciągu dnia, po szczególnie emocjonujących zajęciach? Co może pomóc złagodzić napięcie i stres, wywołać uśmiech i błogie zadowolenie? „Jesteś kimś wyjątkowym. Relaksacje dla dzieci” to zbiór pięknie zilustrowanych historii umożliwiających dzieciom wejście w stan głębokiego relaksu, wraz z instrukcją przeprowadzania relaksacji i propozycjami ich modyfikacji w zależności od indywidualnych potrzeb. Przy dłuższym stosowaniu wzmocnią koncentrację uwagi, rozwiną wyobraźnię, zredukują lęki i poprawią relacje w grupie i w domu. Będą inspiracją do ćwiczenia wyobraźni, tworzenia własnych scenariuszy i tym samym wspaniałej zabawy. Czerpiąc to, co najlepsze, z praktyk medytacyjnych, pozytywnych afirmacji, wizualizacji i pracy z oddechem, autorka wprowadza małych i dużych czytelników w bajkowy, bezpieczny i błogi świat niczym nieskrępowanej wyobraźni. Wystarczy zacząć od paru spokojnych, głębokich oddechów… [Mamania, 2020].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej książce znajdziesz jasny wykład założeń pedagogiki Montessori, wskazówki, jak stosować ją w praktyce oraz 20 rozwijających zabaw edukacyjnych dla dzieci w różnym wieku. Pedagogika Montessori pozwala dziecku osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje mu możliwość wyboru aktywności i rozwijania się we własnym tempie. Kładzie nacisk na to, aby nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, której się towarzyszy i którą darzy się głębokim szacunkiem. Dorosłym – rodzicom i nauczycielom – pomaga życzliwie, dyskretnie, ale z pełnym zaangażowaniem towarzyszyć dziecku na drodze rozwoju. Charlotte Poussin, nauczycielka pracująca metodą Montessori, od 2000 roku posiadająca dyplom Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką książki Montessori od narodzin do trzeciego roku życia oraz wielu zestawów pedagogicznych. Mama pięciorga dzieci, które wychowuje metodą Montessori. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ciekawskie Przedszkolaki)
iekawskie przedszkolaki wyruszają na wycieczkę do tajemniczej will, gdzie spotykają fascynujące i przeoryginalne osobowości... srebrnowłosą babcię Stefanię, zapalonego wędkarza pana Tadeusza, panią Krysię ukrywającą skarby w pianinie, a nawet dziadka z odkręcaną nogą! Poznajcie Marysię, Filipa, Zosię, Dimę i Oliwię oraz ich przezabawne przygody [Wydawnictwo Babaryba, 2022]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akcja adaptacja / Agnieszka Stein. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, [2017]. - 216, [5] stron ; 21 cm.
Na okładce podtytuł: nowy etap w życiu dziecka : jak pomóc sobie i dziecku w zaprzyjaźnieniu się z przedszkolem.
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: - czy moje dziecko jest już gotowe - co jeśli rodzic ma wątpliwości - jak wybrać przedszkole i co jeśli nie mamy wyboru - jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola - co zrobić, aby ułatwić mu adaptację - co z trudnościami, jeśli się takie pojawią „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny. [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kacper i jego sprawy / Elżbieta Pałasz ; ilustracje Przemysław Liput. - Poznań : "Zysk i S-ka", copyright 2011. - 52, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 20x21 cm.
Książeczka Kacper i jego sprawy Elżbiety Pałasz to zbiór terapeutycznych historii, które bawią i uczą. Mogą one pomóc naszym dzieciom w zrozumieniu i rozwiązywaniu własnych problemów. Lektura tej książki jest też okazją do wspólnego spędzenia czasu z maluchem.[www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F1.W- II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doskonale wiemy, że najmłodsi potrzebują regularnego treningu fizycznego, nawet jeśli nie planują kariery sportowej. Jednak nie tylko mięśnie wymagają ćwiczeń! Równie ważna jest praca nad mózgiem, żeby wzmacniać i rozwijać te jego części, które odpowiadają za podejmowanie decyzji, oraz doskonalić umiejętności zapamiętywania i przypominania sobie informacji. Wartościowym efektem takiego treningu jest także nauka kontroli reakcji "uciekaj lub walcz". Przede wszystkim należy nauczyć się uważności. To trudne słowo oznacza bycie świadomym, co jest tu i teraz: co właśnie widzimy, słyszymy, odczuwamy i jakich doświadczamy emocji. Uważność pomaga przejąć kontrolę nad sytuacją i podjąć najlepszą decyzję w danej chwili. Ta książka jest przeznaczona dla najmłodszych czytelników. Przywołuje historie dzieci, które znalazły się w trudnej sytuacji i musiały dokonać wyboru - a poradziły sobie z tym dzięki wielu różnym technikom. Te zostały opisane głosami samych dzieci, które dzielą się również własnymi ćwiczeniami na uważność, do zastosowania w różnych okolicznościach życiowych. Ponadto znalazły się tu propozycje świetnych ćwiczeń kształcących umiejętność skupiania się na własnych emocjach i rozpoznawania ich. To rzecz, którą młodzi odbiorcy mogą przeczytać wspólnie z rodzicami albo samemu po cichu - a potem wypróbować zaprezentowane techniki, a te, które polubią najbardziej, stosować jak najczęściej w codziennym życiu. [www.czytam.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej