Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Autor
Alcolea y Blanch Santiago (1951- )
(1)
Gibson Michael
(1)
Rees Richard Lewis
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Hiszpania
(2)
Język
angielski
(2)
Temat
Twórczość
(2)
El Greco (ok. 1541-1614)
(1)
Gauguin, Paul (1848-1903)
(1)
Malarze francuscy
(1)
Malarze hiszpańscy
(1)
Postimpresjonizm
(1)
Realizm
(1)
Symbolizm
(1)
Sztuka
(1)
Temat: czas
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Album
(2)
Biografia
(1)
Malarstwo hiszpańskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Paul Gauguin / Michael Gibson. - Barcelona : Ediciones Polígrafa, copyright 1990. - 128 stron : ilustracje, portrety ; 31 cm.
Tekst w języku angielskim.
Publikacja napisana w języku angielskim, zawiera krótką biografię oraz reprodukcje dzieł artysty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-75 (1 egz.)
Książka
W koszyku
El Greco / Santiago Alcolea ; [translation by Richard-Lewis Rees]. - Barcelona : Ediciones Polígrafa, S. A., 1990. - 127 stron : ilustracje, portrety ; 30 cm.
Doménicos Theotokópoulos, lepiej znany jako El Greco (1541–1621), zdobył wykształcenie artystyczne na Krecie, w Wenecji i Rzymie – trzech centrach sztuki, które odwiedził. Mimo że uczył się od wielkich włoskich artystów XVI wieku, jego arogancja była tak wielka, że ​​posunął się do stwierdzenia, iż Michał Anioł „był dobrym człowiekiem, ale nie umiał malować”, zauważając, że Sąd Ostateczny można zamalować, a jemu można zlecić jego przemalowanie „z uczciwością i przyzwoitością, nie tracąc przy tym jakości obrazu”. Współcześni uważali go za osobę o trudnym charakterze. W 1577 roku przeniósł się do Hiszpanii i zamieszkał w Toledo. Jako artysta, potrafił skutecznie realizować realizm, ale w dążeniu do idealnych form, stosował szereg osobistych metod: wydłużone sylwetki, szczupłe twarze, zniekształcone skróty perspektywiczne, dramatyczne rytmy i nieustanną inwencję w posługiwaniu się kolorem, wykraczającą daleko poza możliwości, na jakie odważyli się inni artyści jego czasów. El Greco zyskał uznanie już za życia i potrafił przeniknąć mistyczny klimat Hiszpanii pod rządami Filipa II. W tym bogato ilustrowanym tomie profesor Santiago Alcolea opisuje najważniejsze aspekty życia i twórczości tego artysty, jednego z prawdziwych mistrzów europejskiej sztuki malarskiej. [www.amazon.pl]
Doménicos Theotokópoulos, better known as El Greco (1541-1621), gained his training as an artist in Crete,Venice and Rome, the three centers of art that he passed through.Yet even though he learned from the great Italian artists of the 16th century, his arrogance was such that he went so far as to say that Michelangelo was a good man but he did not know how to paint, remarking that the Last Judgment could be painted over and that he could be commissioned to re-do it with honesty and decency and no less quality in the painting. His contemporaries found him a difficult personality. In 1577, he moved to Spain and made his home in Toledo. As an artist, he was capable of effective realism, but in his quest for ideal forms, he adopted a number of personal methods: elongated figures, thin faces, distorted foreshortening, dramatic rhythms and constant inventiveness in his use of color far beyond anything others of his day dared to do. El Greco was acclaimed in his own lifetime and was able to penetrate the mystical feeling of Spain under Philip II. In this lavishly illustrated volume, Professor Santiago Alcolea i Gil describes the most notable aspects of the life and work of this artist, one of the true masters in European pictorial art. [www.amazon.pl]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej