Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(1)
Form of Work
Albumy i książki artystyczne
(1)
Książki
(1)
Status
only on-site
(1)
Branch
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(1)
Author
Sanna Angela
(1)
Sobolevičová Renáta
(1)
Tasnádi Ágnes
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Demographic Group
Malarstwo francuskie
(1)
Subject
Impresjonizm
(1)
Genre/Form
Album
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Paryż 1874, Bulwar Kapucynów, w atelier fotograficznym Felixa Nadara grupa artystów, którzy mają radykalnie odmienić oblicze sztuki ľ Claude Monet, Alfred Sisley, Pierre-Auguste Renoir, Camille Pissarro, Paul Cézanne, Edgar Degas, Frédéric Bazille ľ organizuje wystawę swoich prac. Pokaz odbywa się w prywatnym lokalu, ponieważ oficjalna instytucja wystawiennicza ľ paryski Salon ľ odrzuciła większość dzieł zgłoszonych przez tych malarzy. W ich obrazach ujawniał się nowy język, zarówno pod względem techniki, jak i tematyki, oraz nowy sposób postrzegania rzeczywistości. Wystawa u Nadara wywołała istny skandal. Konserwatywnie nastawieni krytycy sztuki nie posiadali się z oburzenia i pogardliwie określili malowidła jako äwrażenioweö, äimpresjonistyczneö, gdyż jawiły się im jako ledwie zaczęte szkice, źle skomponowane i nadto ambitne. W istocie technika pracy, którą przyjęli ci malarze, była całkowicie oryginalna. Wiązała się z tworzeniem obrazów w plenerze dzięki nowym sprzętom i materiałom, takim jak przenośne sztalugi, gotowe do użycia farby w tubach, wytwarzane w szerokiej gamie wyrazistych kolorów, oraz pędzle z szerokim, płaskim włosiem, mocowanym metalowym pierścieniem. To nowe podejście do pracy malarskiej pozwalało chwytać świat takim, jaki jest, na äżywoö ľ czy chodziło o paryskie bulwary, kawiarenki, teatry, dworce kolejowe, wiejskie pejzaże, wybrzeża Sekwany. Na każdym płótnie igrało światło, usidlone delikatnymi, płynnymi i rozedrganymi pociągnięciami pędzla, którymi nakładano obok siebie czyste, bogate kolory. W latach 1874ľ1886 najbardziej änowocześniö artyści tamtego okresu zorganizowali osiem swoich wystaw, a ich dokonania przetarły szlak jeszcze bardziej nowatorskim dziełom takich twórców jak Vincent van Gogh, Georges Seurat i Paul Gauguin, których koncepcje malarskie nazwano wkrótce postimpresjonizmem. [wydawnictwofeeria.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-7 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again