Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(637)
Forma i typ
Książki
(447)
Gry i zabawki
(147)
Proza
(88)
Druki ulotne
(72)
Publikacje dydaktyczne
(69)
Komiksy i książki obrazkowe
(52)
Publikacje popularnonaukowe
(29)
Poezja
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Gry i zabawy
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(552)
nieokreślona
(91)
wypożyczone
(78)
tylko na miejscu
(74)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(27)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(177)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(124)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(77)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(95)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(144)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(73)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(38)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(29)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(9)
Autor
Górski Wojciech (1971- )
(40)
Górska Karolina (pisarka)
(36)
Knizia Reiner (1957- )
(14)
Peyo (1928-1992)
(12)
Tyszka Wojciech (tłumacz)
(10)
Arredondo Francisco
(9)
Nowak Zdzisław (1930-1995)
(8)
Bobrowski Hubert (historyk)
(7)
Gawryluk Barbara (1957- )
(6)
Bagińska-Shinzato Olga
(5)
Czarnecka Jolanta (ilustratorka)
(5)
Drewnowski Jacek (1974- )
(5)
Flisak Jerzy (1930-2008)
(5)
Karlik Beata
(5)
Klimkiewicz Danuta (pisarka)
(5)
Mechło Paulina (psycholożka)
(5)
Muchowicz-Hernik Danuta
(5)
Okrasko Katarzyna (tłumaczka)
(5)
Pijanowski Lech (1928-1974)
(5)
Południak Marcin (1971- )
(5)
Shephard David (ilustrator)
(5)
Sosnowski Stefan (1922-1994)
(5)
Wójcik Elżbieta (1973- )
(5)
Zarawska Patrycja (1970- )
(5)
Demaria Marjorie
(4)
Demaria Marjorie. Mikołajek
(4)
Dobrowolski Patryk (tłumacz)
(4)
Drabik Wiesław (1956- )
(4)
Escandell Victor (1971- )
(4)
Gallo Ana
(4)
Goscinny René (1926-1977)
(4)
Jaszecka Karolina (tłumaczka)
(4)
Kwiecień Maria
(4)
Ostrowska Agata (1990- )
(4)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(4)
Skalska Katarzyna (tłumaczka)
(4)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(4)
Tchórzewska Karolina (tłumaczka)
(4)
Trujillo Eduardo
(4)
Valiente Francisca
(4)
Wernerowa Jadwiga (1898-1980)
(4)
Widmark Martin (1961- )
(4)
Widmark Martin (1961- ). Biuro detektywistyczne Lassego i Mai
(4)
Zmaczyńska Natalia
(4)
Arenius Päivi (1985- )
(3)
Bagdach Hanna Inga (ilustratorka)
(3)
Barański Adam (ilustrator)
(3)
Bauza Antoine (1978- )
(3)
Brykczyński Marcin (1946- )
(3)
Częścik Józef (1955- )
(3)
Frejlak Sylwester
(3)
Granowicz Katarzyna
(3)
Haka Filip (1974- )
(3)
Handford Martin (1956- )
(3)
Jakubowski Bronisław (tłumacz)
(3)
Jeleńska Emilia
(3)
Jeleński Szczepan (1881-1949)
(3)
Kajdana Sylwia
(3)
Kamigaki Hiro (1966- )
(3)
Korobkiewicz Magdalena (tłumaczka)
(3)
Kowal Stanisław (1885-1971)
(3)
Kołaczkowska Urszula (1911-2009)
(3)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(3)
Ladatko Ekaterina
(3)
Majewska Monika (wychowanie przedszkolne)
(3)
Marczewska Magdalena
(3)
Markowski Andrzej (1948- )
(3)
Maruyama Chihiro
(3)
Marx Jonny
(3)
Myjak Joanna
(3)
Nowak Agata (ilustratorka)
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Peeters Raf (1971- )
(3)
Podgórska Anna (pedagog)
(3)
Pruszyński Kamil (ilustrator)
(3)
Płochocki Zbigniew (1934- )
(3)
Raczek Zofia (tłumaczka)
(3)
Romanova Daria (ilustratorka)
(3)
Rovira Pere (1947- )
(3)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(3)
Skrzypek Eugeniusz (1923-2022)
(3)
Urbaniak Katarzyna (1986- )
(3)
Wasilewski Andrzej (1928-2009)
(3)
Werner Stanisław (1914-2013)
(3)
Wielgo-Pskiet Maryla
(3)
Willis Helena (1964- )
(3)
Zalomaeva N
(3)
Śmietanka-Combik Elżbieta (ilustratorka)
(3)
Šantyko Marina
(3)
Astley Neville
(2)
Bachanek Joanna
(2)
Baker Mark (1959- )
(2)
Bator Agnieszka (pisarka)
(2)
Baturo Iwona (pisarka)
(2)
Bańkowska-Lach Anna (1977- )
(2)
Benvenuto Johan
(2)
Bieber Hartmut
(2)
Biedroń-Zdęba Beata (1965- )
(2)
Bigwood John
(2)
Bocianowski Bohdan (1911-1983)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(183)
2010 - 2019
(316)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(25)
1970 - 1979
(39)
1960 - 1969
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(397)
1901-2000
(10)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(636)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(636)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(361)
6-8 lat
(244)
0-5 lat
(180)
9-13 lat
(131)
Młodzież
(59)
Dorośli
(33)
14-17 lat
(31)
Rodzice
(10)
Szkoły podstawowe
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
3-8 lat
(2)
Przedszkola
(2)
18+
(1)
3-5 lat
(1)
Chłopcy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania przedszkolnego
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Powyżej 3 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(75)
Literatura francuska
(9)
Literatura angielska
(7)
Literatura hiszpańska
(6)
Literatura fińska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura japońska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Samochody
(34)
Matematyka
(26)
Zwierzęta
(26)
Trening umysłu
(21)
Psy
(12)
Przyroda
(11)
Boże Narodzenie
(10)
Smerfy (postacie fikcyjne)
(10)
Język polski
(9)
Las
(8)
Zima
(8)
Morza
(7)
Podróże
(7)
Zabawa
(7)
Hulajnoga
(6)
Koty
(6)
Przyjaźń
(6)
Wakacje
(6)
Dzieci
(5)
Logika
(5)
Plaże
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Święty Mikołaj (postać fikcyjna)
(5)
Dinozaury
(4)
Franklin (postać fikcyjna)
(4)
Historia
(4)
Jesień
(4)
Język angielski
(4)
Kreatywność
(4)
Mikołajek (postać fikcyjna)
(4)
Myślenie
(4)
Nauka
(4)
Nauka liczenia
(4)
Pamięć
(4)
Pory roku
(4)
Programowanie (informatyka)
(4)
Życie codzienne
(4)
Żółwie
(4)
Arytmetyka
(3)
Detektywi amatorzy
(3)
Fizyka
(3)
Historia sztuki
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Kody
(3)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(3)
Liczenie w pamięci
(3)
Magia
(3)
Miasta
(3)
Muminki (postacie fikcyjne)
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Pojazdy
(3)
Pomaganie
(3)
Poszukiwania zaginionych
(3)
Prywatni detektywi
(3)
Psychologia
(3)
Rycerze
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wojsko
(3)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(3)
Aparaty fotograficzne
(2)
Archeologia
(2)
Astronauci
(2)
Astronomia
(2)
Bale kostiumowe
(2)
Biologia
(2)
Chemia
(2)
Chemia (przedmiot szkolny)
(2)
Chłopcy
(2)
Czarodzieje
(2)
Dodawanie (matematyka)
(2)
Dżungle i lasy deszczowe
(2)
Eksperymenty
(2)
Figury geometryczne
(2)
Fotografowie
(2)
Geografia
(2)
Igrzyska olimpijskie
(2)
Komunikacja drogowa
(2)
Koń
(2)
Krainy i światy fikcyjne
(2)
Labirynt
(2)
Liczby
(2)
Lotnictwo
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mimikra i mimetyzm
(2)
Mnemotechnika
(2)
Mnożenie (matematyka)
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauki przyrodnicze
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odzyskanie niepodległości przez Polskę (1918)
(2)
Osobliwości
(2)
Pieniądz
(2)
Pismo
(2)
Pogotowie ratunkowe
(2)
Policja
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przedszkolaki
(2)
Przesyłki pocztowe
(2)
Temat: dzieło
Ballady i romanse
(1)
Biblia
(1)
Casa de papel (serial filmowy)
(1)
Dungeons & Dragons (gra fabularna)
(1)
Peppa Pig (serial telewizyjny)
(1)
Władca pierścieni
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(5)
1801-1900
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1918-1939
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Bretania (Francja)
(4)
Ameryka Północna
(2)
Azja
(2)
Europa
(2)
Świat
(2)
Afryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Australia
(1)
Manhattan (Nowy Jork ; część miasta)
(1)
Oceania (region)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tatry (góry)
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolska
(1)
Śródziemie (kraina fikcyjna)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(11323)
Powieść
(9542)
Dokumenty dźwiękowe
(7896)
Powieść polska
(6686)
Opowiadania i nowele
(6543)
Gry i zabawy umysłowe
(637)
Audiobooki
(6160)
Wiersze
(5565)
Powieść amerykańska
(5405)
Kryminał
(4630)
Biografia
(4168)
Powieść obyczajowa polska
(3387)
Poradnik
(3198)
Opracowanie
(3117)
Broszura
(2976)
Wydawnictwa popularne
(2930)
Powieść angielska
(2675)
Podręcznik akademicki
(2657)
Powieść przygodowa
(2421)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(2310)
Poezja polska
(2121)
Powieść obyczajowa amerykańska
(2121)
Literatura dla dzieci
(1992)
Pamiętniki i wspomnienia
(1893)
Fantastyka
(1863)
Podręcznik
(1834)
Publikacje dla dzieci
(1802)
Antologia
(1783)
Opowiadanie polskie
(1695)
Kasety magnetofonowe
(1687)
Powieść historyczna
(1687)
Literatura polska
(1683)
Publikacja bogato ilustrowana
(1663)
Literatura dziecięca polska
(1656)
Materiały pomocnicze
(1531)
Pamiętniki polskie
(1524)
Romans
(1490)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1452)
Thriller
(1439)
Książki dla małych dzieci
(1381)
Powieść młodzieżowa polska
(1361)
Powieść psychologiczna
(1136)
Opowiadanie obyczajowe polskie
(1111)
Książka obrazkowa
(1100)
Przewodnik turystyczny
(1077)
Publicystyka polska
(1076)
Książka-zabawka
(1050)
Komiks
(1046)
Fantasy
(1024)
Literatura dla młodzieży
(1011)
Powieść obyczajowa angielska
(971)
Encyklopedia
(967)
Album
(962)
Powieść francuska
(903)
Bajki i baśnie
(878)
Poezja dziecięca polska
(873)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(796)
Literatura młodzieżowa polska
(778)
Przepisy kulinarne
(758)
Powieść historyczna polska
(737)
Reportaż
(700)
Powieść niemiecka
(680)
Saga rodzinna
(666)
Publikacje popularnonaukowe
(648)
Powieść sensacyjna amerykańska
(616)
Powieść biograficzna
(612)
Dramat polski
(605)
Powieść rosyjska
(581)
Powieść młodzieżowa angielska
(528)
Powieść dziecięca polska
(527)
Powieść fantastyczna amerykańska
(479)
Monografia
(463)
Literatura
(447)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(441)
Ćwiczenia i zadania
(435)
Lektura z opracowaniem
(434)
Publicystyka
(432)
Powieść kryminalna polska
(408)
Wywiad dziennikarski
(407)
Powieść fantastyczna polska
(395)
Science fiction
(395)
Powieść obyczajowa francuska
(391)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(379)
Reportaż polski
(373)
Powieść kryminalna amerykańska
(362)
Powieść grozy
(354)
Horror
(347)
Powieść norweska
(334)
Powieść obyczajowa niemiecka
(328)
Literatura podróżnicza polska
(322)
Fraszki
(321)
Romans historyczny
(306)
Powieść kryminalna angielska
(295)
Praca zbiorowa
(288)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(283)
Powieść szwedzka
(283)
Adaptacja literacka
(280)
Fotografia polska
(279)
Teatr polski
(274)
Satyra polska
(270)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(160)
Edukacja i pedagogika
(100)
Biologia
(10)
Matematyka
(10)
Historia
(7)
Psychologia
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Religia i duchowość
(3)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
637 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
(Wiek: 13+)
(Kaucja)
Zawartość pudełka: plansza Kutnej Hory, tor rund, plansza ratusza, 11 kafelków św. Barbary, 4 arkusze pomocy, 24 kafelki budynków gildii, 12 kafelków gildii, 18 żetonów pelikantów, 12 kafelków budynków publicznych (Z symbolem arystokraty), plansza poszukiwań, 4 kafelki skał, 12 żetonów arystokratów, 9 kart przygotowania gildii, 15 kart przygotowania kopalni, 4 kafelki technologii górniczej, 27 kafelków kopalni, 53 monety, znacznik pierwszego gracza, po 6 kart akcji na gracza, 21 kart populacji, 16 kart rudy, 10 kart wydarzeń, 4 planszetki graczy, 2 stojaki na karty, (w woreczku: znacznik rundy, znacznik podatków, 12 figurek domów, 9 figurek górników, 6 znaczników produkcji, 3 znaczniki działek, znacznik reputacji, znacznik punktacji (po 1 zestawie elemnentów w każdym kolorze gry), zapasowe elementy (niewypychać ich z wypraski), instrukcja.
Czas gry: 30-120 min
Ilość graczy: 2-4 osoby.
Kutná Hora: Miasto srebra to ekonomiczna gra planszowa, w której kierujemy zamożnymi rodzinami posiadającymi wpływy w różnych gildiach. Podczas rozgrywki będziemy wykorzystywać swój majątek, aby rozwijać kopalnie i budować Kutną Horę. W wyniku naszych decyzji miasto będzie się rozrastało, co będzie miało znaczący wpływ na gospodarkę. Aby wygrać, będziemy musieli dostosowywać się do zmian cen i korzystać z nadarzających się okazji. Na czym polega gra? Rozgrywka jest podzielona na rundy, w ramach których gracze rozgrywają po 3 tury. W swojej turze wybieramy, które karty akcji z ręki chcemy zagrać. Na każdej z nich znajdują się 2 akcje – musimy wybrać 1 z nich. Zagranej karty nie można ponownie użyć do końca rundy. Oznacza to, że wybierając daną akcję, tracimy możliwość użycia drugiej połowy karty. Akcje trzeba zatem dobrze planować. Do wyboru mamy różne rodzaje działań: pracę w kopalni, która zwiększa naszą produkcję rudy, nabywanie praw budowy, rezerwowanie działek i wreszcie wznoszenie rozmaitych rodzajów budynków, z których każdy zapewnia pewne bonusy w grze. Decyzje podejmowane przez graczy mają bezpośredni wpływ na rozkład cen dóbr, odzwierciedlając dynamikę rynku. Musimy zatem na bieżąco dostosowywać naszą strategię do sytuacji. W zależności od liczby uczestników gra kończy się po 5 lub 6 rundach. Zwycięzcą zostaje osoba z największą liczbą punktów. Można zdobyć je na bieżąco, pod koniec rund, ale znaczna część jest przydzielana na koniec gry. [https://platon.com.pl/pl/gra-kutna-hora-miasto-srebra/produkt-1141075138]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 236/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kingdomino)
(Wiek: 8+)
Zawartość pudełka: 4 płytki startowe, 4 trójwymiarowe zamki, 48 płytek domina, 32 kafle budynków, 8 królewskich pionków, 22 pionki rycerzy, 15 pionków wież, 42 monety, plansza budowniczych, 1 pionek królowej, 1 pionek smoka, 1 notatnik,instrukcja.
Ilość graczy: 2-4 osoby
Czas gry: 30 min
Jesteś władcą rozległych ziem i poszukujesz nowych terytoriów, o które mógłbyś poszerzyć swe królestwo. Musisz eksplorować kolejne pola pszenicy, jeziora, góry i miasta, aby twe mądre oko dojrzało wśród nich te najbardziej wartościowe. Bacz jednak na innych monarchów, którzy równiez mają chrapkę na nowe ziemie... Queendomino to rozbudowana wersja światowego bestsellera – Kingdomino. Jest jednak zupełnie niezależną grą, która oferuje znacznie większy zakres możliwości strategicznych. Dzięki nowym elementom oraz rozwiązaniom gra spodoba się zarówno posiadaczom kultowego pierwowzoru, jak i osobom, które tego tytułu jeszcze nie znają. Można ją również połączyć z Kingdomino i cieszyć się grą nawet w 6 osób! Piękne, kolorowe grafiki Proste, intuicyjne zasady oraz krótki czas rozgrywki Kontynuacja światowego hitu Kingdomino prezentacja gry dostępna na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=QVtx2eT1P80[https://platon.com.pl/pl/gra-queendomino/produkt-530033089]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 245/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gry Paragrafowe)
W haśle pseudonim autora, nazwa właściwa: Cédric Asna.
Na podstawie postaci stworzonych przez sir Arthura Conana Doyle'a.
Na okładce: Komiks, w którym bohaterem jesteś Ty.
Zostań bohaterem gry! Stwórz swoją własną niepowtarzalną fabułę. Komiksy, gry paragrafowe czy też gamebooki, bo różnie można je nazywać, to znakomita zabawa dla wszystkich, którzy chcą mieć wpływ na losy bohaterów książek. Gracze wcielają się w postać i eksplorują świat poprzez nielinearną rozgrywkę, skacząc pomiędzy ponumerowanymi kadrami komiksów. Fabuła każdego z komiksów jest doskonale przemyślana, wciągająca i bardzo emocjonująca. Gracze podczas gry zdobywają nowe umiejętności i przedmioty, mogą walczyć z przeciwnikami zgodnie z wymyśloną na potrzeby gry mechaniką, rozwiązywać zagadki i przeżywać niesamowite historie. Jest wiele dróg do zakończenia rozgrywki, a w niektórych tytułach również wiele zakończeń. Wszystko zależy od gracza i jego wyborów. [www.gandalf.com.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-K (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-793 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 396 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2973 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 316 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ilość graczy: 2-4
Zawartość pudełka: plansza ze wskazówką, 20 małych ciasteczek, 24 duże ciasteczka, 4 duże pionki, 4 małe pionki, 4 nakładki do dużych pionków, 8 podstawek, 44 karty, instrukcja.
Czas gry: ok. 20 min
Magiczny świat Alicji w Krainie Czarów zaprasza! Weźcie udział w szalonym wyścigu i sprawdźcie kto zgarnie najpyszniejsze słodkości. Szalony Kapelusznik na pewno doceni gości, którzy odwiedzą go ze zdobytymi przysmakami… ciekawe, że sam też bierze udział w wyścigu. Nora zająca, mikstura „wypij-mnie” oraz karty Królowej kier przeniosą Was do tej zaczarowanej opowieści. [https://platon.com.pl/pl/gra-alicja-w-krainie-czarow/produkt-1063091527]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; 10)
Karolina przeprowadza się do innego miasta. Tęskni za koleżankami, swoim pokojem i morzem. Na dodatek bardzo boi się iść do nowej szkoły, w której nikogo nie zna. Na placu zabaw poznaje niezwykłą dziewczynkę, która pokazuje jej swój wyjątkowy świat. „Bursztyn” to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat niewidomego rówieśnika, pomaga poznać i zaakceptować inność. Może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozmowach na temat niepełnosprawności z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [www.lubimyczytac.pl, 2017]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/Dz.W.- II/Op (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2-II/Op (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: 16 kart agentów w 2 kolorach ; 7 kart niewinnych obserwatorów ; 40 kart kluczy ; 200 kart z 400 kryptonimami ; 1 klepsydra ; instrukcja
Czas gry: poniżej 30 minut.
Ilość graczy: 2-8.
Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyśleć się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy... Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-90/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W pudełku: plansza główna, 4 plansze drukarni, 4 plansze inicjatywy, 4 zasłonki, 140 kart, 32 zębatki, 48 żetonów farb, 10 kafelków postaci, 57 guldenów, 87 drewnianych znaczników, 40 drewnianych czcionek 3 D, 10 dodatkowych żetonów, znacznik pierwszego gracza, woreczek, 2 instrukcje (wersja polska i angielska) : 24 strony.
Ilość graczy: 1-4
Czas gry: 60-120 min
Czy XV wieczne drukarstwo mogło być dochodowym biznesem? Technologia druku miała istotny wpływ na szerzenie wiedzy, a pionierom kierunku pozwalała zarobić krocie. Czy i Ty wykorzystasz swoją okazję w grze "Gutenberg" i zawładniesz lokalnym rynkiem papieru? Ten, kto dostrzeże szansę i uniknie pomyłek, zyska zwycięskie uznanie. Do druku, gotowi, start! Gra planszowa "Gutenberg" od wydawnictwa Granna utrzymana jest w klimacie XV wieku. Głównym motywem gry jest drukarstwo i jego rozwój oraz wpływ na otoczenie. Sprawni rzemieślnicy i sprytni biznesmeni już zacierają ręce, widzą kolejną złotą kurę. W grze wcielimy się w pionierów drukarstwa, odpowiedzialnych za rozwój swojego zakładu i realizacje zamówień. Ze wsparciem mecenasów uda się rozwinąć zdolności produkcyjne, tak niezbędne w czasie rozgrywki. Za wszystkie nasze działania czeka nas ogromne uznanie, będąca kluczem do zwycięstwa. Tytuł dostępny jest dla dzieci od 12 roku życia, a w jednej zabawie może brać udział od 1 do 4 osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 166/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Stosowana analiza zachowania.
Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna. Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy. Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która – działając na wielu poziomach – pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb. Emilia Wojewódzka psycholog, terapeuta behawioralny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Centrum Dziecięcej Terapii [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Minecraft)
Niewykluczone, że właśnie dzięki zawartym w poradniku podpowiedziom, graczom uda się przetrwać w świecie nieprzyjaznym, w którym wróg czai się na każdym kroku. Jak skutecznie pokonywać potwory? W jaki sposób odpierać ataki graczy-konkurentów? Jak zbudować niezdobytą twierdzę i wykuć niezawodną broń? To tylko część pytań, na które można znaleźć odpowiedzi w książce z serii MINECRAFT. Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier naszych czasów. Cały jej świat składa się wyłącznie z bloków. Z niektórych można budować, inne pomagają utrzymać się przy życiu. Każdy blok otwiera nowe możliwości i stanowi zapowiedź niezwykłych przygód. Nie ma rzeczy, której nie można zbudować. Ale od czego zacząć, mając tak wiele możliwości? I jak dorównać najlepszym specjalistom w tej dziedzinie? Wydawane przez Egmont książki poświęcone Minecraftowi ułatwiają funkcjonowanie w tym niebezpiecznym, ale fascynującym świecie. Dzięki nim możesz zostać budowniczym, wojownikiem, a nawet prawdziwym ekspertem! [Egmont Polska, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ilość graczy: 7-22.
Zawartość pudełka: 21 żetonów postaci (1 agent, 15 policjantów, 5 mafiosów) ; 30 kart gry ; instrukcja.
W Spytown grasuje mafia. Bandyci terroryzują miasto i jego mieszkańców. Są doskonale przygotowani, działają w pełnej tajemnicy. Policja przystępuje do kontrataku. Do Spytown wysyła swoich najlepszych funkcjonariuszy, a w szeregi mafii wprowadza tajnego agenta. Czy stróżom prawa uda się rozbić gang? Czy mafiosom uda się wyeliminować wszystkich policjantów? Zaczyna się niezwykle niebezpieczna rozgrywka. Mafia to wciągająca gra psychologiczna oparta na schemacie popularnej gry towarzyskiej. Mogą bawić się w nią dorośli i dzieci, doskonale sprawdza się na wszelkiego rodzaju imprezach, wyjazdach integracyjnych, obozach, w świetlicach itp. Jej unikalna formuła umożliwia jednoczesną wspólną zabawę dużej grupie graczy. Zestaw zawiera żetony używane w podstawowej wersji gry, a także karty umożliwiające zaawansowanym graczom intrygujące rozszerzenie reguł i wzbogacenie rozgrywki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 186/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Czas gry 20 minut.
Liczba graczy 2-6.
Zawartość pudełka: plansza, 6 drewnianych figurkek ślimaków, 46 żetonów, 4 kostki, instrukcja.
W tym wyścigu wygra najwolniejszy ślimak. Podczas gry nie znasz kolorów ślimaków należących do rywali. Za pomocą kostek przemieszczasz nie tylko swojego, lecz także pozostałe ślimaki. Takiego wyścigu jeszcze nie było! Ślimaki to mięczaki to rewelacyjna zabawa dla graczy w każdym wieku. Śpiesz się powoli!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM-81/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jedność dla Dzieci)
Ten fantastyczny zeszyt pełen ćwiczeń, zabaw, wesołych pomysłów i naklejek pomoże dziewczynkom i chłopcom poznawać, rozumieć i oswajać różne emocje: złość, smutek, dumę, nieśmiałość, strach, radość, zazdrość… Zapraszamy wszystkie dzieci, by wykonując ćwiczenia oddechowe i wizualizacje, kolorując obrazki, naklejając naklejki i tworząc rysunki, uczyły się rozpoznawać emocje, nazywać je i, co najważniejsze, radzić sobie z nimi. W książce znajdziemy wiele ekscytujących, twórczych niespodzianek, w tym przepis na arcyskuteczny płyn na strachy… Ta interaktywna publikacja została wymyślona przez pedagożkę i terapeutkę. Zawiera mnóstwo aktywności wspomagających zrozumienie i kontrolę emocji. [Wydawnictwo Jedność, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-BT (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na str. tyt. i okł.: żółty bestseller.
Łamigłówki, rebusy, krzyżówki to doskonałe ćwiczenia, rozwijające kreatywność oraz możliwości intelektualne i manualne dziecka. Pozwalają one usprawnić merytorykę, spostrzegawczość oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Książka zawiera wiele: -krzyżówek, od klasycznych, z odgadywaniem haseł z opisu, poprzez takie, w których trzeba odgadywać hasła na podstawie obrazków, aż po najtrudniejsze, typu `Jolka`, gdzie podane wyrazy należy wpisać w odpowiednie kratki, a następnie odczytać oraz narysować rozwiązanie; -rebusów, których rozwiązania zawierają popularne przysłowia, nazwy zwierząt oraz postaci z bajek; zagadek matematycznych z magicznymi kwadratami o różnym stopniu trudności, gdzie należy wykonać wiele działań z dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia; -łamigłówek rozwijających spostrzegawczość, labiryntów oraz niedokończonych rysunków, które można uzupełniać według własnej wyobraźni. Ciekawa forma i różnorodność zadań sprawiają, że rozwiązywanie krzyżówek, rebusów i łamigłówek to nie tylko wspaniała, rodzinna zabawa, ale także nauka, która pozytywnie wpłynie na rozwój dziecka. Książka może być również wykorzystana przez terapeutów pedagogicznych do pracy z dziećmi, mającymi specyficzne problemy w nauce czytania i pisania. [www.gandalf.com.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M-793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
Opis według pudełka i instrukcji.
Na stronie pudełka: Edycja specjalna
Zawartość pudełka: plansza, plakat, 5 pionków, kostka do gry, 110 kart, instrukcja.
Liczba graczy: 2-5
Czas gry: 20-40 min
Gdzie można zobaczyć foki szare albo pogłaskać ryby? Czy w Polsce są pustynie i wulkany? W którym mieście jeździ trolejbus Ziutek? Gra Polska. Edycja specjalna to wciąż emocjonujący wyścig po różnych zakątkach Polski, w której znajdą się odpowiedzi na te pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM - 165/GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
(Kapitan Nauka)
(Wiek: 6+)
Zawartość pudełka: 1 planszę, 55 kart (45 z pytaniami, 10 do gry obserwacyjnej), 5 pionków, 1 kostkę, 1 instrukcję.
Liczba graczy: 2-5 osób
Czas rozgrywki: 20-40 minut
Poczuj zew natury, poznawaj zwierzęta, wytężaj wzrok i nie daj się zwieść mistrzom kamuflażu! Zwierzaki świata to edukacyjna gra planszowa, która zapewni szalony wyścig w świecie zwierząt. Sprawdźcie, co wiecie o różnych gatunkach, poznajcie zwierzęcych rekordzistów oraz ciekawostki dotyczące ich życia. Typujcie poprawne odpowiedzi na pytania quizowe i szukajcie na planszy ukrytych zwierzaków. Co robi modliszka? Ile litrów wody może wypić jednorazowo wielbłąd dwugarbny? Czy miś koala spokrewniony jest z niedźwiedziem? Duzi i mali tropiciele tajemnic przyrody odkryją gatunki owadów, ssaków, płazów, gadów, ptaków oraz ryb. Dowiedzą się więcej o ich niezwykłych umiejętnościach, budowie i wyglądzie. W drodze po zwycięstwo przydadzą się spryt, refleks i spostrzegawczość. O barwne ilustracje świata zwierząt zadbała Anna Truszkowska. Szczegółowe grafiki zachęcają do poznawania fauny. [https://platon.com.pl/pl/gra-zwierzaki-swiata/produkt-1099222093]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KM - 249/GP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadki logiczne : 100 zagadek dla klas 4-6 / tekst Iwona Czarkowska. - Bielsko-Biała : Dragon, 2018. - 64 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Dragon Edukacja)
Opis wg okładki
Zabawy logiczne" dla klas 4-6 to książka edukacyjna przygotowana z myślą o dzieciach, które pragną rozwijać swe zdolności dedukcyjne, pogłębiać i sprawdzać wiedzę, a przy tym świetnie się bawić. To obszerny zbiór łamigłówek i quizów, dzięki którym dzieci uczą się samodzielnie myśleć oraz ćwiczą koncentrację. Prezentowane zadania stanowią doskonałe wsparcie procesu edukacyjnego. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.-51 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Dla Bystrzaków)
Przyjazna książka edukacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Różnorodne i ciekawe zadania zapewniają trening wielu umiejętności. 80 stron zabawy połączonej z nauką! Dzięki odpowiednio dobranym i zróżnicowanym zadaniom dzieci mogą ćwiczyć wiele kompetencji, świetnie się przy tym bawiąc. Książka w przyjaznej dla dzieci formie proponuje trening takich aktywności, jak: liczenie, wypełnianie krzyżówek, przechodzenie labiryntów, rysowanie po śladzie, łączenie kropek, kolorowanie. Barwna, sympatyczna szata graficzna zachęca do aktywności. Dodatkowo na skrzydełku okładki zamieszczono materiały pomagające w nauce mnożenia, które można wyciąć i korzystać z nich w dowolnym miejscu i czasie. Idealna propozycja dla rodziców, którym zależy na wszechstronnym rozwoju dziecka już od wczesnych lat! Książka rozwija kompetencje matematyczne doskonali sprawność grafomotoryczną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
204 zagadki dla bystrzaków / Jolanta Czarnecka. - Janki k.Warszawy : Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski, 2017. - 80 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Dla Bystrzaków)
Zmierz się z zagadkami. A wśród nich: liczenie, dodawanie i odejmowanie, labirynty, sudoku, szukanie różnic, określanie czasu, wykreślanki słowne, krzyżówki i rebusy, malowanki, wycinanki, rysowanie. Na skrzydełku okładki znajdziesz niespodziankę - szybki i łatwy sposób mnożenia przez 9. Czas spędzony z tą książką to znakomity trening umysłu, ćwiczenia na koncentrację i spostrzegawczość, a przede wszystkim wspaniała zabawa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Brak informacji o dostępności: sygn. F.3 - 793/794/P.Dz. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej