Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(121)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Publikacje naukowe
(26)
Proza
(21)
Publikacje fachowe
(11)
Dramat (rodzaj)
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(72)
dostępne
(70)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(33)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Wypożyczalnia Książki Mówionej (ul. Popiełuszki 10)
(3)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(7)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(5)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(12)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(22)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(68)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(5)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(2)
Autor
Popławska Anna (literatura)
(18)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(16)
Prus Bolesław (1847-1912)
(9)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(6)
Duda-Kaptur Katarzyna
(5)
Jędrzejko Mariusz
(5)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(5)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(5)
Szwedzik Adam
(4)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(3)
Ławnicki Lucjan (ilustrator)
(3)
Bugajski Jarosław (socjolog)
(2)
Cioch Agnieszka (tlumaczka)
(2)
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagogika)
(2)
Kurjata Hanna
(2)
Matejek Józefa
(2)
Miller Kelli (terapeutka)
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938-)
(2)
Rabant Elżbieta
(2)
Rebar Sarah
(2)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(2)
Siudak Jacek (ilustrator)
(2)
Taper Agnieszka
(2)
Walancik Marek
(2)
Wójtowicz Sylwia
(2)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(2)
Adamczyk Mieczysław J
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Austen Jane (1775-1817)
(1)
Bachórz Józef (1934- )
(1)
Bandura Albert (1925-2021)
(1)
Baranowska Renata
(1)
Barbasiewicz Marek (1945- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bentkowska Dorota (psycholożka)
(1)
Berendt Joanna (couch)
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chrzanowski Bartłomiej
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czechow Anton (1860-1904)
(1)
Czechow Anton (1860-1904). Kameleon
(1)
Czechow Anton (1860-1904). Wańka
(1)
Czechow Anton (1860-1904). Śmierć urzędnika
(1)
Dobrychłop Anna
(1)
Dragun Jacek (1962- )
(1)
Drgas Michał
(1)
Drzewiecki Marcin (1948-2012)
(1)
Ensikat Klaus (1937- )
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Fihel Marta (anglistka)
(1)
Gawroński Sławomir (1977- )
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Gilewicz Joanna (tłumaczka)
(1)
Gilland Åsa (ilustratorka)
(1)
Grabarczyk Karolina
(1)
Graboś Anita (1977- )
(1)
Greene Ross W
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Horosiewicz Beata (tłumaczka)
(1)
Janicki Arkadiusz (1972- )
(1)
Janssen Ulrich (1959- )
(1)
Jaworowska-Duchlińska Monika (1969- )
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jusiak Oktawian Roman (1946- )
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kaca Przemysław
(1)
Kandzia Joanna
(1)
Kania Stanisław (1931- )
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kałdon Barbara
(1)
Kelm Albin
(1)
Kięczkowska Justyna
(1)
Kofta Mirosław
(1)
Komerski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Korczak Czesław
(1)
Kowalczewska Joanna (tłumacz)
(1)
Kowalczyk-Marcjan Małgorzata
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kozłowski Tomasz (psychologia)
(1)
Kranc Michał (pedagog)
(1)
Krzyżak Konrad
(1)
Kubicki Rafał
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(73)
1801-1900
(16)
1901-2000
(12)
1901-1914
(10)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Szkoły średnie
(26)
Dzieci
(8)
Nauczyciele
(8)
6-8 lat
(7)
Rodzice
(7)
9-13 lat
(6)
Szkoły podstawowe
(4)
Pedagodzy
(3)
0-5 lat
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Młodzież
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
Asystenci rodzin
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Licea
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele edukacji ekonomicznej
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom nauczania Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Pracownicy placówek resocjalizacyjnych
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci resocjalizacji
(1)
Studenci wydziałów medycznych i nauk społecznych
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły specjalne przysposabiające do pracy
(1)
Słuchacze kierunków pedagogicznych
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(24)
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Szkoły wyższe
(1)
literatura japońska
(1)
Temat
Pedagogika społeczna
(23)
Pedagogika resocjalizacyjna
(15)
Awans społeczny
(12)
Rodzina
(12)
Dzieci
(11)
Ziemiaństwo
(11)
Femme fatale
(10)
Handlowcy
(10)
Patologia społeczna
(10)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(10)
Społeczeństwo
(10)
Klasy społeczne
(9)
Komunikacja społeczna
(9)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Chłopi
(7)
Inteligencja (socjologia)
(6)
Młodzież
(6)
Ślub i wesele
(6)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Lekarze
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Pedagogika medialna
(5)
Praca społeczna
(5)
Kształcenie
(4)
Nauki społeczne
(4)
Opieka społeczna
(4)
Uczniowie
(4)
Wyspiański, Stanisław (1869-1907)
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja medialna
(3)
Izabela Łęcka (postać fikcyjna)
(3)
Nauczanie
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Problemy społeczne
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Stanisław Wokulski (postać fikcyjna)
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Życie codzienne
(3)
Arystokracja
(2)
Autyzm
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(2)
Działacze społeczni
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Fonoholizm
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Katolicka nauka społeczna
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kultura
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mieszkańcy wsi
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rydel, Lucjan (1870-1918)
(2)
Samokontrola
(2)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(2)
Skrzypce
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Symbolika
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Telekomunikacja
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczucia
(2)
Usamodzielnianie wychowanków
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wychowanie
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Zapobieganie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Anomia
(1)
Antygona (postać mitologiczna)
(1)
Balzac, Honoré de (1799-1850)
(1)
Bereś, Stanisław (1910-1980)
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chłopcy
(1)
Temat: dzieło
Lalka
(10)
Ludzie bezdomni
(4)
Wesele
(4)
Janko Muzykant
(2)
Antygona
(1)
Kameleon
(1)
Ojciec Goriot
(1)
Szewcy
(1)
Wańka
(1)
Śmierć urzędnika
(1)
Temat: czas
1801-1900
(22)
2001-
(15)
1901-2000
(13)
1989-2000
(5)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(8)
Bronowice Małe (Kraków ; część miasta)
(6)
Zabór rosyjski
(5)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Japonia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Nałęczów (woj. lubelskie, pow. puławski, gm. Nałęczów)
(1)
Nisko (woj. podkarpackie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Rosja
(1)
Teby (Grecja)
(1)
Województwo świętokrzyskie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(29)
Lektura z opracowaniem
(21)
Literatura polska
(20)
Materiały pomocnicze
(19)
Powieść obyczajowa
(13)
Podręcznik akademicki
(9)
Dramat (gatunek literacki)
(8)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Audiobooki
(3)
Powieść
(3)
Biografia
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Cytaty
(1)
Dramat grecki
(1)
Dramat polski
(1)
Encyklopedia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komedia angielska
(1)
Komiks
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Muzyka hip-hop
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Poradniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Romans
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(87)
Literaturoznawstwo
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Psychologia
(13)
Media i komunikacja społeczna
(9)
Historia
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Religia i duchowość
(3)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Internet stał się krwiobiegiem świata, coraz więcej przedsiębiorstw wymienia za jego pomocą informacje, przyjmuje zamówienia, steruje produkcją, logistyką i dystrybucją. Rośnie także liczba usług, które są wykonywane za pomocą Internetu: ludzie pracują razem, nie mając bezpośredniego kontaktu, a jedynie wymieniając między sobą informacje i wyniki pracy, dokonuje się płatności i operacji finansowych. Sieć pomaga rozszerzać horyzonty, dostarcza informacji przydatnych w badaniach naukowych, w szkole, jak również zwykłych ciekawostek, które interesują wielu ludzi. Stwarza swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, odgrywając znaczną rolę w edukacji, szczególnie ustawicznej, gdzie rola sieci będzie rosła. Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych oraz analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak również bibliografia i aneksy. Przedmiotem badań był związek między zastosowaniem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły. Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych. Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie dotyczące możliwości technik multimedialnych w kontekście kształtowania wartości dydaktycznych i wychowawczych w edukacji matematycznej. Książka jest adresowana do słuchaczy kierunków pedagogicznych i nauczycielskich szkół wyższych oraz nauczycieli – praktyków. W publikacji omówione są m.in. takie tematy, jak: – zastosowanie technik multimedialnych w edukacji matematycznej, – kształtowanie postaw twórczych na lekcjach matematyki, – możliwości i zagrożenia cyberprzestrzeni. Poruszone zagadnienia w sposób jasny i klarowny ilustrują sens wykorzystywania mediów cyfrowych w procesie kształcenia młodzieży, skorelowanego z ideą szkoły platońskiej. Szkoła musi uczyć prawdy, wychowywać dla dobra i kształtować do tworzenia piękna. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: komunikacji, umiejętności społecznych, uczuć, samoregulacji, integracji sensorycznej. https://harmonia.edu.pl/pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W obecnej rzeczywistości dostrzega się wzrost zachowań dewiacyjnych wśród różnych grup wiekowych, co sprawia, że nie maleje zainteresowanie poszukiwaniem skutecznych sposobów ich eliminowania i zapobiegania. […] W kręgu powyższych, społecznie i pedagogicznie ważnych oraz aktualnych kwestii pozostają zagadnienia resocjalizacji instytucjonalnej młodzieży niedostosowanej społecznie, które są podejmowane przez dra Michała Kranca w niniejszej publikacji. Autor analizuje je pod kątem metodycznym dotyczącym formalno-prawnej organizacji, założeń teoretycznych odnoszących się do poszczególnych obszarów zadaniowych oraz sposobów ich osiągania. […] Na podstawie dokonanych analiz formułuje także postulat o potrzebie modernizowania i reformowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Wskazania do proponowanych zmian organizacyjno-metodycznych przedstawia w autorskim opracowaniu, tj. Ramowym rozkładzie dnia pracy resocjalizacyjnej w młodzieżowym ośrodku wychowawczym oraz Podstawie programowej wychowania resocjalizacyjnego dla młodzieżowych ośrodków wychowawczych. […] Ponadto należy podkreślić, że książka jest poznawczo wartościowa, wyróżnia ją bowiem praktyczna użyteczność dla potrzeb kształcenia i doskonalenia kadr placówek resocjalizacyjnych. Z recenzji dr hab. Danuty Kowalczyk, prof. UO [www.azymut.pl, 2018]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci zadają mnóstwo pytań. Zabawnych i poważnych, odkrywczych i banalnych, rozbrajających i zuchwałych. A dorośli głowią się, jak na nie odpowiedzieć. Na szczęście są profesorowie, którzy nie boją się wyzwań i chętnie przyjmują najmłodszych... na uniwersytet! Uniwersytety dziecięce to cykle wykładów dla dzieci prowadzone przez prawdziwych uniwersyteckich profesorów. Pierwszy z nich zorganizowano w Tybindze w Niemczech. Dziś są one popularne na całym świecie – także w Polsce. Właśnie w Tybindze, w najstarszym uniwersytecie dziecięcym, dwoje dziennikarzy przez kolejne lata zbierało pytania dzieci i odpowiedzi naukowców. Tak powstały książki z serii „Uniwersytet Dziecięcy”. [Wydawnictwo Dwie Siostry, 2024].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
Brak informacji o dostępności: sygn. M-0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorosłe dzieci – to pierwsza w Polsce naukowa monografia zjawiska parentyfikacji, czyli odwrócenia ról w rodzinie. Oznacza ono, że dziecko opiekuje się dorosłym (najczęściej rodzicem) i jest to zadanie przekraczające jego możliwości. Odwrócenie ról może mieć charakter instrumentalny – dziecko zajmuje się chorym rodzicem, sprząta, gotuje, robi zakupy, opiekuje się rodzeństwem lub emocjonalny – dziecko jest terapeutą rodzica (słucha jego zwierzeń, pociesza go), buforem lub mediatorem w konflikcie opiekunów, podejmuje ważne decyzje w rodzinie. Katarzyna Schier wielokrotnie podkreśla, że odwrócenie ról w rodzinie nie musi mieć charakteru destrukcyjnego, może niekiedy prowadzić do rozwoju odpowiedzialności u dzieci. Autorka analizuje konsekwencje parentyfikacji w dzieciństwie dla funkcjonowania w dorosłości. Na podstawie wyników badań empirycznych prowadzonych przez nią lub pod jej kierunkiem, przykładów klinicznych oraz odniesień do beletrystyki, przedstawia związek pomiędzy odwróceniem ról i depresją, trudnościami regulacji emocji oraz zaburzeniami obrazu ciała. Szczególnie ten ostatni element jest twórczym wkładem Katarzyny Schier do rozumienia zjawiska parentyfikacji. Analizie funkcjonowania Dorosłych Dzieci towarzyszą dwie opowieści – mit o Heraklesie i baśń o Kopciuszku, jako przykłady sytuacji, gdy dzieci zbyt wcześnie musiały stać się dorosłe. Autorka nawiązuje we Wprowadzeniu do historii dwu postaci, jednej znanej z mitów (Herakles), drugiej znanej z baśni (Kopciuszek). Na ich przykładach oswaja Czytelnika ze złożonością zagadnienia parentyfikacji. W tym tkwi niewątpliwy kunszt Autorki, która z perspektywy problematyki poruszanej w monografii ukazuje w percepcji znanego mitu o Heraklesie czy w percepcji baśni o Kopciuszku istotne elementy odwrócenia ról w układach asymetrycznych. Poprzez ten zabieg, sprawdzony w innej książce (Krewni i znajomi Edypa) Katarzyna Schier odkrywa aspekty parentyfikacji, które będzie szczegółowo analizowała, przedstawiając wyniki badań własnych, badań prowadzonych pod jej kierunkiem, analizy studiów przypadków z własnej praktyki klinicznej czy z praktyki diagnostyczno-terapeutycznej innych specjalistów (przywoływane ze znawstwem z literatury). Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus [terapeutyczna.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wprowadzeniem w tematykę porozumienia bez przemocy. Jest skierowana do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią. [www.aros.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. (…) Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. (…) Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. (…) Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. [https://platon.com.pl/pl/szkola-wartosci--wyklady-dla-nauczycieli-i-lekcje-dla-uczniow/produkt-1153419934]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Przed czytelnikiem tom spostrzegawczych i refleksyjnych analiz psychologów, pedagogów i socjologów, którzy przyglądają się Archipelagowi Młodości, w perspektywie oscylowania jego fal przypływu i odpływu na biegunach ZAGROŻEŃ i zachowań zrównoważonych. Autorzy trafnie ukazują specyfikę współczesności, którą nazywają „nowym światem”, w którym socjalizują się i doświadczają szczególnej zmienności kontekstowej nastolatkowie, dzieci i młodzież. W kryteriach tej zmienności znajdują się między innymi: „prawda”, która co rusz jest podważana, zniekształcana, relatywizowana; „wolność”, która nieodmiennie pulsuje pomiędzy wolnością do… i wolnością od… oraz nieoczywistość, nieodgadnioność najbliższej przyszłości naznaczonej niebywałym tempem zmian, choćby z powodu wpadania w infostrady, rwące w szaleńczym tempie megabajtów informacji, komunikatów, wzorców i antywzorców. Opracowanie cechuje aktualność i poruszanie się po obszarach zbyt rzadko nawiedzanych analitycznie i wychowawczo, a także troska o wyniki młodzieńczej brawury, zagubienia i niepewności." dr hab. Jacek Kurzępa, prof. AHE [Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera kompendium wiedzy na temat patologii społecz­nych, które wpływają niekorzystnie na rozwój i zachowanie się dzieci i młodzieży. Obser­wujemy wzmożoną agresję wśród ludzi dorosłych, ale także w środowisku młodzieżowym, a nawet wśród dzieci. Środki masowego komunikowania wciąż alarmują, ukazując tragiczne skutki przemocy w rodzinie, w szkole, w środowisku życia, w którym wzrasta młode pokolenie. Te niepokojące fakty to wynik dysfunkcjonalności wielu rodzin, niedostatków środowiska wychowawczego (przedszkola, szkoły, kluby...), a także indywidualnych patologii zachowań członków społe­czeństwa. Stąd też opublikowanie pracy, która ukazuje najrozmaitsze rodzaje odchylenia od norm w zachowaniu się osób dorosłych i młodzieży, jest jak najbardziej pożyteczne. Adresatami pracy może być szeroki krąg odbiorców. Przede wszystkim będzie pomoc­na nauczycielom mającym kontakt z rozmaitymi zaburzeniami w zachowaniu się ucznia. Znajomość zjawisk patologicznych może ułatwić rozwiązywanie trudnych problemów wy­chowawczych. Książka może też z powodzeniem służyć rodzicom. Jest napisana językiem zrozumiałym dla osób o różnym poziomie wykształcenia. Zamieszczone w pracy testy mogą być pomocne w rozpoznawaniu patologicznych zachowań u własnych dzieci i w stosowaniu pro?laktyki oraz leczenia. Zawarte w książce informacje dotyczące różnych zagrożeń dla rozwoju osobowości mogą dobrze służyć w pracy samowychowawczej. Młodzież może kontrolować siebie, oceniając szanse popadania w stan uzależnienia. Książka może być przydatna również pracownikom nauki, ukazując obszary, w których należy prowadzić pogłębione badania. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia.[www.lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MgW-24299 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bankructwo polskiej inteligencji / Aleksander Nalaskowski. - Kraków : Biały Kruk, 2022. - 247, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Wygląda na to, że polska inteligencja, czyli warstwa ludzi wykształconych, żyjących z pracy umysłowej, zbankrutowała. Niekoniecznie finansowo, ale na pewno ideowo. Pod koniec wieku XX zboczyła gdzieś na manowce i powoli przestała się liczyć jako wiodąca grupa społeczna, z której wyłaniają się elity. Autor tej książki zastanawia się nad przyczynami tego zjawiska i ubolewa nad nim, ponieważ „jakiekolwiek odbudowanie Polski, przeprowadzenie ważnych reform zawsze będzie kulało, jeśli nie odbudujemy warstwy naszej inteligencji”. Daje przykłady, dokąd zabrnęli np. naukowcy: otóż wspierają oni w olbrzymiej większości neomarksistowskie teorie. Oderwali się od życia społecznego. Najradykalniejsze ugrupowania lewicowe uzyskują u nich dziewięciokrotnie wyższe notowania niż wśród „zwykłych” wyborców. Poparcie dla obozu patriotycznego jest wśród pracowników nauki czterokrotnie niższe niż wśród pozostałych obywateli. Autor domaga się radykalnej zmiany szkolnictwa wyższego. „Jak najprędzej trzeba przywrócić mu funkcję reprodukcyjną młodej polskiej inteligencji – pisze wybitny pedagog i publicysta zarazem, prof. Aleksander Nalaskowski.[www.znak.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3/regał 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektury Grega)
Notatki na marginesie. Cytaty, które warto znać. Streszczenie
Na okładce: wydanie z opracowaniem.
Stefan Żeromski opisuje Tomasza Judyma, młodego lekarza. Akcja powieści toczy się pod koniec XIX wieku i obrazuje jedną z głównych idei pozytywizmu - pracę społecznikowską. W imię dobra ogółu Judym ciężko pracuje, by zostać lekarzem i nieść pomoc najbardziej potrzebującym. Kiedy powraca z praktyki w Paryżu, odkrywa, że mimo chęci i poświęcenia nie jest w stanie poprawić losu najuboższych. Obejmuje posadę lekarza w sanatorium, ale jego ideały nie pozwalają o sobie zapomnieć. Tomasz Judym jeszcze w Paryżu poznaje Joannę Podborską. Kiedy spotyka ją ponownie w Cisach, zakochuje się. Związek z kochającą go kobietą budzi jednak wiele rozterek. Czy ma prawo się udać, kiedy Judym czuje tak silne powołanie do walki z uwłaczającymi godności człowieka warunkami życia biedoty?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-Lektura (3 egz.)
Książka
W koszyku
Myśli Marii Grzegorzewskiej / Janina Wyczesany. - Kraków : Impuls, 2022. - 97 stron : faksymilia, fotografie, portrety ; 21 cm.
Stajemy obecnie wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości, dla których istotną rolę odgrywają przepisy oświatowe ulegające ciągłym zmianom. Świadomość, że osiągnięcie społecznej integracji jest możliwe, gdy rozpocznie się ona we wczesnych fazach rozwoju dziecka, wskazuje na potrzebę rehabilitacji zaraz po urodzeniu. W rozumieniu przepisów oświatowych za ucznia niepełnosprawnego uznaje się takiego, którego zaburzenia i odchylenia rozwojowe powodują, że w procesie edukacji wymaga stosowania specjalnej organizacji nauki i specjalnych metod pracy. Efekty tej działalności są poddawane analizom i dyskusjom we współpracy ze specjalistami (lekarz, psycholog, pedagog). Metody i techniki usprawniania osób z niepełnosprawnością są istotnymi ogniwami rozwojowymi tych jednostek. Trzeba niektóre z nich dobrze znać, żeby móc przeciwstawić im właściwy sposób oddziaływania rehabilitacyjnego. Postawa poszukująco-badawcza nauczyciela ma istotny wpływ nie tylko na człowieka, ale i na środowisko jego życia. O wartości wpływu nauczyciela decyduje zawsze to, jaki on jest jako człowiek, jaka jest jego wartość wewnętrzna (Maria Grzegorzewska). Również miłość do ludzi i poczucie odpowiedzialności za niesienie pomocy dzieciom.[www.platon.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko - coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie - rodziców, szkoły i dziecka, a także: • narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, • wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, • praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. [Grupa Wydawnicza Relacja, 2019]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz.- 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych. Stanowi część pakietu Wchodzę w dorosłość - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z podręcznikiem, uczniowie zdobywają praktyczną wiedzę, niezbędną przed rozpoczęciem samodzielnego życia. Dowiadują się m.in.: - jak zaplanować domowy budżet, - jak zachować się w restauracji, w banku czy na poczcie, - jak skomponować zdrowy posiłek, - jak umówić wizytę u lekarza, - jak dbać o dom. Treści - praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób - odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z: - prowadzeniem gospodarstwa domowego (środki czystości, rośliny doniczkowe, prace domowe), - podstawami zarządzania pieniędzmi (zakładanie konta, formy płatności), - funkcjonowaniem w życiu społecznym (adresowanie koperty, realizowanie recepty). Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są karty pracy, planery i plakat ułatwiający uczniowi zaplanowanie pierwszego budżetu domowego. [www.bonito.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli sport jest częścią realnego świata, to wśród osób go uprawiających znajdują się zarówno te z dobrymi, jak i złymi intencjami. Tak podpowiada zdrowy rozsądek. A jeżeli tak jest, to do sportu mogą przeniknąć oprócz elementów wychowawczo pożądanych takie zjawiska, jak: agresja, przemoc i relatywizm. Dlatego wychowawca, zamierzający skorzystać ze sportu jako narzędzia w procesie wychowania, zobligowany jest do wnikliwego zbadania, na ile może on mu w tym procesie pomóc, a na ile zaszkodzić. Tak podpowiada instynkt badawczy. O tym właśnie o potencjale tkwiącym w sporcie i o zagrożeniach, jakie może ze sobą nieść jest ta książka...[www.taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania demograficzne od wielu dekad wskazują na systematycznie zwiększający się odsetek ludzi starych w globalnej liczbie mieszkańców świata. Wydłużające się życie sprawia, że mamy coraz więcej współobywateli w jesieni życia oraz coraz więcej lat do zagospodarowania - lat starości i emerytury. Z tego powodu zagadnienia związane ze starością przestają być problemem tej jednej grupy wiekowej, a stają się problemem globalnym. Jednakże zjawisko to ma nie tylko wymiar demograficzny. Współcześnie dominacja techniki, a zwłaszcza nowoczesnych technologii, w życiu gospodarczym, przemyśle, rozrywce oraz nauce, mnogość narzędzi informatycznych w każdej niemal dziedzinie gospodarki i życia zawodowego powoduje, że seniorzy są grupą najłatwiej i przez to najpowszechniej pomijaną oraz wykluczoną z działalności społecznej. Stąd stereotyp osoby starszej jako zacofanej, biernej i pełnej lęku o przyszłość jest nieustannie rozwijany ze względu na jej stopień jej „niedopasowania" do wymogów współczesności. W procesie stereotypizacji powstaje wizerunek starości, który możemy uznawać za efekt przekazu kulturowego. Stereotyp bywa traktowany jako struktura poznawcza składająca się z wiedzy, przekonań i oczekiwań obserwatora na temat stereotypizowanej grupy. Medialny przekaz wspiera stereotyp osób starszych jako łatwych ofiar - bezbronnych, niezorientowanych, naiwnych. Społeczny odbiór starości bazuje na stereotypie nie uwzględniając zróżnicowania wśród osób starszych. Dzisiejsi emeryci to ludzie bardzo często w pełni sił, coraz lepiej wykształceni, mający swoje pasje, zainteresowania, aktywności. Mają wiele do zaoferowania społeczeństwu, dysponują potencjałem, którego nie można zmarnować, zwłaszcza że to grupa stanowiąca jedną piątą społeczeństwa. Książka porusza problemy i zagadnienia wynikające ze zwiększającej się nieustannie liczby osób starszych we wszystkich społeczeństwach świata, w tym Polski. Prezentowana problematyka, ujęta w ramy zagrożeń oraz wyzwań, stanowi podstawowy zakres tematyczny dla studentów kierunków humanistycznych oraz osób zainteresowanych zagadnieniami starzenia się i starości jako zjawiska jednostkowego i społecznego. Publikacja obejmuje między innymi zagadnienia: Ľ stereotypizacji starości i osób starszych, Ľ marginalizacji, dyskryminacji i wykluczenia społecznego seniorów, Ľ samotności i sieroctwa seniorów, Ľ aktywności społecznej i edukacyjnej osób starszych, Ľ profilaktyki starości. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej