149062
Book
In basket
Struktura książki, zaopatrzona wstępem autorki, zawiera dwanaście rozdziałów, w których po bloku informacyjnym występuje podrozdział, w nim autorka zawarła uściślone informacje, a także podsumowanie , bibliografie, oraz indeks osobowy i rzeczowy. W swojej książce podejmuje poważny problem, dotyczący pracy z uczniem zdolnym, a także sposobów jego rozpoznawania. W polskiej szkole jest to w dalszym stopniu spory problem wynikający z stereotypów , z takich jak to , że uczeń zdolny nie wymaga wsparcia i pomocy w zdobywaniu i poszerzaniu wiedzy. Innym stereotypem jest również stwierdza , że dziecko zdolne jest posłuszne i pilne, bez protestów dostosowuje się do wymagań stawianych przez nauczycieli i szkołę, bierze udział w konkursach i olimpiadach. Dobrze się uczy i nie zadaje trudnych pytań , oraz nie ma dziwnych pomysłów. Autorka ukazuje na podstawie własnych doświadczeń ucznia zdolnego który również wymaga specjalistycznej opieki i wsparcia ze strony psychologów i pedagogów. Uczniowie zdolni według autorki charakteryzują się, asynchronią rozwojową, mogą posiadać problemy emocjonalne, przejawiać niedostosowanie społeczne, a także mogą być odbierane jako osoby niezdyscyplinowane i niegrzeczne. Bez pomocy odpowiednich specjalistów uczniowie zdolni mogą nie rozwinąć w pełni swoich zdolności, funkcjonując w szkole na zdecydowanie niższym poziomie niż jest to możliwe. [GWP, 2010]
Availability:
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Copies are only available in the library: sygn. C-376 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 272-304. Indeksy
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again