Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(209)
Forma i typ
Książki
(208)
Publikacje naukowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(199)
dostępne
(78)
nieokreślona
(10)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(37)
Multiteka (ul. Popiełuszki 10)
(8)
Filia nr 1 Wypożyczalnia (ul. Staszica 14)
(1)
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
(8)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(15)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
(16)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
(180)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
(10)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
(19)
Autor
Szuścik Urszula
(16)
Ogrodzka-Mazur Ewa (pedagog)
(15)
Fuks Agata
(7)
Gajdzica Zenon
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Gajda Janusz (1933- )
(5)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(5)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Klinik Anna
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Marszałek Katarzyna (1980- )
(3)
Plopa Mieczysław (1948- )
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Wyczesany Janina (1937- )
(3)
Bielski Janusz (pedagog)
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Cabała Monika
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Niewola Dorota
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochoczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Pawlak Piotr (psychologia)
(2)
Piszczek Małgorzata
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szafrańska Anna (1990- )
(2)
Szybist Joanna
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Szyszka Katarzyna
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Andrzejewska Anna (socjolog)
(1)
Apanel Danuta
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bala Joanna
(1)
Barczyk Angelika
(1)
Barczyk Piotr Paweł (pedagogika)
(1)
Barragán Medero Fernando
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beniak Ewa Tatiana (1973- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bidziński Karol (pedagogika)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Biedrońska Elżbieta (logopeda)
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Blada Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena (1984- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borowska Teresa (1945-2009)
(1)
Bortliczek Małgorzata (językoznawstwo)
(1)
Bryła Maria
(1)
Budniak Alina
(1)
Bukowski Kazimierz (1933-1999)
(1)
Błajet Piotr
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chodurska Halina
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela (1946- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta (psycholożka)
(1)
Dymara Bronisława (1933-2013)
(1)
Dziembaj Jacek
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Grabowski Lech (harcerstwo)
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka (socjolożka)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grycman Magdalena (1961- )
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Janiuk Ewa (położna)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(129)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(66)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(209)
Język
polski
(209)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(6)
Przedszkola
(5)
Logopedzi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(4)
Dzieci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele naucznia początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkolni
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Słuchacze kierunków pedagogicznych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Nauczanie początkowe
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Metody nauczania
(11)
Pedagogika
(11)
Wychowanie
(11)
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Myślenie twórcze
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Nauczanie osób z niepełnosprawnością
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Dzieci
(5)
Integracja społeczna
(5)
Język polski
(5)
Nauczanie
(5)
Uczniowie
(5)
Zwalczanie niepowodzeń szkolnych
(5)
Arteterapia
(4)
Autyzm
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Psychoterapia
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Antropologia filozoficzna
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Bajkoterapia
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Edukacja medialna
(3)
Harcerstwo
(3)
Jąkanie
(3)
Korekcja mowy
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wymowa
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Kultura masowa
(2)
Metody nauczania początkowego
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Motywacja
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby z zespołem Downa
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawo
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia młodzieży
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia rodziny
(2)
Spółgłoski
(2)
Starość
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teoria nauczania
(2)
Teoria wychowania
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Związek Harcerstwa Polskiego
(2)
Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Afa-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Aspiracje
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(17)
1989-2000
(9)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
2001-0
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. myślenicki, gm. Pcim)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie
(1)
Województwo pomorskie (1999-)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik akademicki
(21)
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(8)
Poradnik
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sztuka
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Audiobooki
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo kobiece
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kodeks etyczny
(1)
Konferencje
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka-zabawka
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca magisterska
(1)
Przyrzeczenie harcerskie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje źródłowe
(1)
Scenariusz imprez szkolnych
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Statut
(1)
Słownik
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Zagadki polskie
(1)
Zjazdy (typ pulikacji)
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Żywot
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Psychologia
(15)
Medycyna i zdrowie
(10)
Historia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeµstwo
(1)
209 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja jest pokłosiem spotkania zarządu AIUTA - Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Trzeciego Wiieku i towarzyszącej mu międzynarodowej konferencji, zorganizowanej z inicjatywy Małgorzaty Stanowskiej, członka zarządu AIUTA i dyrektora Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, wrzesień 2015, Lublin.
Mówią, że starość nie radość. Może i maja rację, a może po prostu nie znają teorii, nakazujących traktować wiek podeszły jako nowy okres rozwojowy, o odmiennych możliwościach i innych niż dotychczas zadaniach. Niewątpliwym atutem starości jest mądrość, ujmowana jako suma życiowych doświadczeń. Niech nikt więc nie myli idei uniwersytetu trzeciego wieku z pomysłem, by sadzać seniorów w szkolnej ławie! Edukację należy tu rozumieć nie jako budowanie pewnego zasobu wiedzy i wyposażanie w zestaw społecznie pożądanych umiejętności, lecz raczej jako poszerzanie i aktualizowanie wiedzy/umiejętności już posiadanych. Tym samym uniwersytety te stają się miejsce wymiany doświadczeń z młodszą generacją, walnie przyczyniając się do integracji międzypokoleniowej. Starość. Między tradycją a współczesnością stanowi pewnego rodzaju relację, będąc zbiorem artykułów i referatów wygłoszonych podczas międzynarodowej konferencji, jaka odbyła się we wrześniu 2015 r. w Lublinie, wieńcząc spotkanie członków zarządu AIUTA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Trzeciego Wieku (Association Internationale des Universités du Troisième Âge). Zbiór prezentowanych czytelnikowi tekstów został podzielony na cztery bloki tematyczne: Starość jako potencjał, Edukacja w okresie późnej dorosłości – teoria i praktyka, Uniwersytety trzeciego wieku w świecie, Uniwersytety trzeciego wieku – doświadczenia polskie. Takie ukierunkowanie tematyczne pozwala połączyć w jednym tomie wielopłaszczyznową refleksję teoretyczną nad starością z analizą konkretnych rozwiązań praktycznych, stosowanych w różnych zakątkach świata. Także i polski czytelnik z pewnością odnajdzie tu odpowiedzi na wiele z nurtujących go pytań. [Impuls, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Opieka i wychowanie- tradycja i problemy współczesne obejmuje opracowania, w których problematyka procesu opieki i wychowania zaprezentowana jest w ujęciu historycznym i współczesnym. Dialog współczesności z przeszłością konieczny jest do wypracowywania nowych, coraz doskonalszych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w opiece i wychowaniu. Celem książki jest zatem kontynuowanie tej dyskusji oraz wskazanie obszarów, w których jest jeszcze wiele do zrobienia, np. opieka nad osobą starszą i niepełnosprawną, problemy opieki i wychowania małego dziecka oraz dorastającej młodzieży. Celem książki jest również zwrócenie uwagi na fakt, że prawidłowo realizowana opieka i wychowanie stwarzają szansę prawidłowego rozwoju dziecka i poprawnego funkcjonowania w dalszym życiu. Książka składa się z trzech wyraźnie określonych części. Pierwsza z nich zawiera opracowania będące egzemplifikacją obszarów opieki i wychowania w kontekście historycznym. Problematyka tego obszaru jest bardzo zróżnicowana. Zawiera bowiem elementy szczegółowe począwszy od roli tańca jako ważnego składnika wychowania i kultury w dawnej Polsce poprzez wybrane aspekty pracy wychowawczej na przestrzeni dziejów. Część druga obejmuje obszar opieki - konteksty teorii i praktyki.Autorzy poddają analizie problematykę opieki międzyludzkiej w różnych środowiskach wychowawczych i w różnych okresach życia człowieka począwszy od opieki nad dzieckiem we wczesnodziecięcym okresie rozwoju poprzez problem opieki w środowisku szkolnym, w okresie dorastania, a także w dorosłości i u schyłku życia. Autorzy prezentują także problemy opieki nad człowiekiem wynikające z jego niepełnosprawności. Część trzecią stanowią opracowania dotyczące różnorodnych problemów związanych z szeroko pojętym procesem wychowania człowieka. Składa się z trzynastu opracowań, które poruszają trudne problemy wychowania w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym. Podjęte zagadnienia analizują proces wychowania w odniesieniu do dziecka, człowieka dorastającego, dojrzałego, starszego, a także w odniesieniu do osoby z niepełnosprawnością. Autorzy prezentują również problematykę niekorzystnych zjawisk pojawiających się w procesie wychowania. [www.gandaff.com.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-419/b, MgC-419/c, MgC-419/a (4 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy. Rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży jest solidnym, erudycyjnym, akademickim oraz bardzo dobrze ugruntowanym teoretycznie i empirycznie studium na temat bierności i aktywności, zniewolenia i wolności ucznia. Odsłania szkolne mechanizmy braku czy ograniczania praw uczniów do autoekspresji. Pokazuje uczniowskie rytuały oporu, a także powoli rodzące się w codzienności szkolnej obywatelstwo, podmiotowość i odpowiedzialność młodych ludzi za zmiany dokonujące się w szkole oraz za własne wizje rozwoju i miejsca w społeczeństwie. Jest to publikacja wybiegająca w przyszłość. Ujawnia z jednej strony podstawowe słabości polskiej szkoły, a z drugiej – daje nadzieję i wskazówki na zmianę. Z recenzji dr hab. Barbary Smolińskiej-Theis [impulsoficyna.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-805, C-376 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ksiązka podejmuję tematykę wychowania i edukacji, patrząc na dziecko całościowo, na jego rozwój w różnych wymiarach. Używa do tego narzędzia, jakim jest psychosynteza - psychologię całego człowieka, jednocześnie udowadniając, że jej podstawowa zasada - „gdy coś przychodzi na czas – jest to edukacja; gdy za późno to terapia”, podobnie jak zasada Hipokratesa – przede wszystkim nie szkodzić” - powinny być fundamentem współczesnego przygotowania rodziców i nauczycieli. Poprzez kartki książki Autorka prezentuje przestrzenie wychowania niezbędne do wsparcia w rozwoju dziecka, podejmując trudny temat duchowego wychowania człowieka i różnych podejść do niego, a jednocześnie pokazując jak całościowe wspieranie dziecka przyczynić się może do zrównoważonego rozwoju. Książka pokazuje podejście medyczne, psychologiczne, filozoficzne do poruszanej tematyki, także wkracza głęboko w sferę duchowości z punktu widzenia nauki. Ksiązka jest oparta na osobistym doświadczeniu Autorki, stąd jest unikalna. Niemniej porusza tematy ogólne, wkraczając w różne dziedziny życia społecznego i nauki. [www.impulsoficyna.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. C-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-2613, C-316.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5 (ul. Wańkowicza 69)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5 - 37 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 37 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 37 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-1021 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Epidemiologia autyzmu, koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu, autyzm w koncepcjach etologicznych, biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych, charakterystyka osób z autyzmem, wybrane formy terapii. [www.merlin.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-616/618 (2 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2- 61 (1 egz.)
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-616, MgC-3976 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-37, MgC-1257 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-27, MgC-4944 (2 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 Cz. - 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka komunikacji i mowy (zarówno elementów werbalnych, jak i niewerbalnych) w kontekście ich istoty, rozwoju, doskonalenia, mechanizmów funkcjonowania stanowi ważny i niewątpliwie aktualny problem wielu dyscyplin wiedzy o człowieku, szczególnie logopedii i pedagogiki specjalnej. Istniejące powiązania pomiędzy rozwojem komunikacji i rozwojem psychoemocjonalnym, społecznym, sukcesem edukacyjnym w czasie kształcenia instytucjonalnego, a także samorealizacją czy autonomią osobową w sytuacji dziecka z mutyzmem są niezwykle istotne nie tylko w wymiarze teoretycznym, lecz także praktycznym. [...] Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem. Z recenzji dr Kariny Szafrańskiej [www.azymut.pl, 2016]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-159.92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autorka skoncentrowała się na psychologicznych aspektach przewlekłego zmęczenia, wskazując na jego zależność od czynników biologicznych i społecznych, w nawiązaniu do holistycznego paradygmatu zdrowia. Obok prezentacji wyników licznych badań światowych i własnych była to próba ukazania rożnie uwarunkowanej patogennej obecności przewlekłego zmęczenia. Przewlekłe zmęczenie ujęte jest więc szeroko: jako obecne u osób jeszcze zdrowych, także jako jeden z symptomów towarzyszących chorym przewlekle i wreszcie jako zaburzenie totalnie obezwładniające człowieka, zwane syndromem chronicznego zmęczenia. W rozdziale pierwszym, wprowadzając problematykę zdrowia i choroby, ich definiowania i wyjaśniania wzajemnych relacji, została zwrócona uwaga na najważniejsze obszary zagrożeń zdrowotnych. Ze względu na główne w niniejszym opracowaniu zagadnienie zmęczenia treści dotyczące zależności pomiędzy zdrowiem a chorobą zostały tu jedynie zasygnalizowane. Psychofizjologicznych aspektów zmęczenia dotyczy rozdział drugi, w którym autorka przedstawia również próby wyjaśnienia zagadkowego zjawiska percepcji zmęczenia. Ten problem, dzięki stale unowocześnianym metodom pomiaru, zbliża się coraz bardziej do granic umożliwiających jego obiektywne poznanie. W rozdziale trzecim opisane zostały uwarunkowania przewlekłego zmęczenia, sytuując je jako element zagrożenia zdrowia wśród zdrowej społeczności. W opisie, wyjaśnianiu, interpretacji i prognozie przewlekle obecnego zmęczenia autorzy literatury przedmiotu odwołują się do modeli czy koncepcji teoretycznych, w tym dobrze znanych, jak na przykład koncepcji stresu i adaptacji Przewlekłe zmęczenie jako symptom obecny w zagrażających życiu najczęstszych chorobach cywilizacyjnych, do których należą choroby układu krążenia, nowotwory złośliwe i urazy mózgu, zilustrowałam w rozdziale czwartym. W ostatnim, piątym, rozdziale scharakteryzowano przewlekłe zmęczenie jako wciąż intrygującą i zagadkową chorobę, znaną jako syndrom przewlekłego zmęczenia. Choroba ta występuje coraz częściej wśród dzieci i adolescentów i podobnie jak wśród dorosłych przypisuje się jej wieloczynnikową etiologię. Rozdział ten kończą propozycje terapii, uznane przez specjalistów za sprawdzone i godne uwagi. Monografia adresowana jest do szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką zdrowia, jego profilaktyką i promocją, a szczególnie do studentów tych kierunków, których zadaniem jest wyposażenie absolwentów w podstawy wiedzy przygotowujące do dalszego kształcenia w działaniach niosących pomoc w zachowaniu lub przywracaniu optymalnych zasobów zdrowia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3 (ul. Rozwadowska 6)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.3 - 61 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-613, MgC-963 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego. [www.impulsoficyna.com.pl, 2015]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. [www.taniaksiazla.pl, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 2 Wypożyczalnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.2 - 159.9 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4212, MgC-4212/a (2 egz.)
Filia nr 1 Czytelnia (ul. Staszica 14)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. O/Dz.Cz. - 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka omawia problematykę terapii dzieci i młodzieży w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. Czytelnik znajdzie tutaj podstawowe wiadomości na temat różnych zaburzeń oraz praktyczne wskazówki, jak tą wiedzę wykorzystać w pracy z podopiecznymi . Poruszane zagadnienia dotyczą pomocy psychologicznej i pedagogicznej. W książce starano się omówić metody i techniki pracy, które mogą być stosowane do pracy zarówno z dziećmi, jak i młodzieżą, a w wielu przypadkach są mało opisane w literaturze przedmiotu (np. metoda socjoterapii, metoda psychosyntezy, techniki dramaterapeutyczne, metody pracy z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się). Adresatami publikacji są osoby, które profesjonalnie zajmują się udzielaniem pomocy psychologicznej i pedagogicznej ľ do wychowawców, pedagogów, psychologów i psychoterapeutów. Książka może zainteresować także tzw. współterapeutów, tj. rodziców, nauczycieli, pracowników socjalnych. Wiele propozycji znajdujących się w książce może być wykorzystane w ramach zajęć dydaktycznych, pozalekcyjnych i terapeutycznych. [www.impulsoficyna.com.pl, 2014]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-613/615 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-615, MgC-3287 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W-331 (1 egz.)
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. MgC-4628, C-331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna (ul. Popiełuszki 10)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C-316.7 (1 egz.)
Filia nr 2 Czytelnia (ul. Siedlanowskiego 3)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F.2 - 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej